تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

(عکس) مرد 57 ساله مجسمه‌ معروف یک نمایشگاه در ایتالیا را شکست!

تصاویر دوربین‌های مداربسته که در حساب اینستاگرام «آی وی‌وی» منتشر شده است، مردی را نشان می‌دهند که به شدت مجسمه‌ای را هل می‌دهد تا اینکه روی زمین می‌افتد و سپس قطعه‌ای از آن را بالای سرش نگه می‌دارد.

«مکعب چینی» بزرگ، آبی و سفید یکی از آثار «آی وی‌وی» بود که در این نمایشگاه با عنوان «من کیستم؟» در معرض دید بازدیدگنندگان قرار گرفته بود.

رسانه‌های ایتالیایی از بازداشت یک مرد ۵۷ ساله چکی توسط پلیس بولونیا به دلیل شکستن این اثر هنری خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، این فرد به دلیل آسیب رساندن به آثار هنری مهم در گذشته، فردی شناخته‌شده است.

مکعب چینی اثر «آی وی‌وی»، هنرمند مشهور چینیAP Photo

هنوز مشخص نیست که این مرد چگونه وارد این رویداد در روز جمعه شده که فقط میزبان دعوت شدگان بوده است.

بنا به تصمیم این هنرمند چینی، اثر هنری شکسته شده پس از جمع‌آوری تکه‌های آن، با یک اثر چاپی از مکعب چینی جایگزین خواهد شد که در کنار آن، توضیحاتی در مورد اتفاق رخ داده نیز وجود دارد.

آی وی‌وی به دلیل سبک و شیوه هنری بحث‌برانگیز و خلاقانه‌اش، از جمله نابود کردن آثار هنری شهرت دارد. یکی از معروف‌ترین آثار آی وی‌وی، «رها کردن یک گلدان از سلسله هان (۱۹۹۵)» است. در این اثر، هنرمند خود را در حال به زمین انداختن یک گلدان ۲۰۰۰ ساله و شکستن آن نشان می‌دهد.

آرتور گالانزینو، کیوریتور این نمایشگاه گفت ویرانی‌‌هایی که «آی وی‌وی» در آثارش به تصویر می‌کشد، هشداری است در برابر خشونت و بی‌عدالتی‌هایی که توسط قدرتمندان انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با این عمل «خشونت‌آمیز، بالقوه خطرناک، بی‌پروا و بی‌معنا» ندارد.

او فردی که مجسمه مکعب چینی را شکسته است، «یک مزاحم همیشگی» برای آثار هنری توصیف کرد که به‌دنبال جلب توجه از طریق آسیب رساندن به هنرمندان، آثار هنری، بناها و نهادها است.

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!