تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای خوشمزه برای ترشی پیاز با فوت و فن‌های جدید

ترشی پیاز یک نوع ترشی محبوب و خوشمزه است که برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از ادویه مناسب و همچنین ترکیب کردن سبزیجات مختلف به این ترشی طعم بی‌نظیری می‌بخشد. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن ترشی پیاز آشنا شوید.

فوت و فن‌های تهیه ترشی پیاز

برای درست کردن ترشی پیاز باید از ادویه‌ها و سبزیجات خاص و معطر استفاده کنید. اضافه کردن برخی از چاشنی‌ها هم موجب لذیذتر شدن این ترشی می‌شود. در ادامه این بخش به ۱۰ فوت و فن درست کردن ترشی پیاز اشاره شده است.

۱- مقداری سیر به ترشی اضافه کنید

برای این که ترشی پیاز شما معطر و خوش طعم شود، بهتر است از چند حبه سیر در آن استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا ترشی شما مزه بهتری پیدا کند. اگر دوست دارید طعم سیر را بیشتر احساس کنید، بهتر است سیرها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و در ترشی بریزید.

۲- از سبزیجات خشک و ادویه‌های مناسب استفاده کنید

برای تهیه ترشی پیاز باید از سبزیجات معطر و ادویه‌های متنوعی استفاده کنید. اما آیا می‌دانید ادویه ترشی پیاز چیست و چه سبزیجاتی به این ترشی اضافه می‌شود؟ بهترین سبزیجات و ادویه‌ها برای طعم دار کردن این ترشی، آویشن، برگ بو، میخک، تخم گشنیز و زنجبیل هستند. در برخی رسپی‌ها نیز برای مزه دار کردن این ترشی از گلپر و سیاه دانه استفاده می‌شود.

۳- کمی ترشی را تند و تیز کنید

اضافه کردن مقداری فلفل قرمز به ترشی پیاز، طعم بهتری به آن می‌بخشد و موجب تند و تیزتر شدن آن می‌شود. برای تهیه ترشی پیاز بندری باید آن را کمی تندتر درست کنید. برای تندتر شدن این ترشی می‌توانید به جای پودر فلفل قرمز از مقداری فلفل قرمز ساییده نشده نیز در ترشی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی کدو سبز و پیاز

۴- مقداری شکر به ترشی اضافه کنید

برای این که طعم این ترشی متعادل شود، بهتر است از کمی شکر در آن استفاده کنید. مقدار شکر باید بسیار کم باشد. این کار موجب خوش طعم تر شدن ترشی شما می‌شود.

۵- از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید

برای این که طعم سرکه در ترشی زیاد نباشد، می‌توانید مقداری آب جوشیده خنک شده به سرکه اضافه و از آن برای تهیه ترشی استفاده کنید. این کار طعم ملایم‌تری به ترشی پیاز می‌بخشد. در این روش حتما از آب جوشیده و خنک استفاده کنید تا ترشی شما خراب نشود.

۶- از جعفری استفاده کنید

جعفری عطر فوق‌العاده‌ای به ترشی پیاز می‌بخشد و از طرفی موجب می‌شود تا ترشی شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند. طعم جعفری هماهنگی زیادی با طعم تند پیاز دارد و طعم ترشی را متعادل می‌کند. برای اضافه کردن جعفری به ترشی پیاز باید آن را به خوبی بشویید و سپس خشک کنید. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد کنید و به سایر مواد ترشی اضافه کنید.

۷- از نعنا و ریحان استفاده کنید

یکی دیگر از ترکیباتی که می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن ترشی پیاز استفاده کنید، نعنا و ریحان تازه است. ترکیب این ۲ سبزی با مقداری نمک و فلفل سیاه و پیاز عطر فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. در این روش حتما نعنا و ریحان را به خوبی بشویید و خوب خشک کنید و سپس به ترشی اضافه کنید تا ترشی شما کپک نزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز قرمز خلالی

۸- اجازه دهید ترشی مزه دار شود

ترشی پیاز از آن ترشی‌هایی است که هر چقدر بیشتر بماند، خوشمزه‌تر می‌شود. برای خوردن این ترشی زیاد عجله نکنید و اجازه دهید همه طعم‌ها به خورد پیاز بروند و ترشی شما طعم بگیرد. سپس می‌توانید از این ترشی خوشمزه استفاده کنید.

۹- مقداری رب انار به ترشی اضافه کنید

ترشی پیاز با رب انار یکی از خوشمزه‌ترین انواع این ترشی است که معمولا در جنوب به این روش آماده شود. در این روش باید کمی رب انار را با سرکه ترکیب کرده و سپس به پیاز اضافه کنید.

برای مزه دار کردن این پیاز می‌توانید از چند حبه سیر و چند برگ نعنای تازه خرد شده استفاده کنید. طعم این ترشی به طرز شگفت انگیزی لذیذ است و بسیاری از افراد این روش تهیه ترشی پیاز را به دیگر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

۱۰- از فلفل سیاه درسته استفاده کنید

فلفل سیاه عطر خوبی به ترشی پیاز می‌بخشد و موجب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. برای این که عطر فلفل سیاه را بیشتر در این ترشی احساس کنید، باید به جای استفاده از پودر فلفل سیاه، چند عدد فلفل سیاه درسته در ترشی بیندازید. با این روش ترشی شما طعم لذیذتری پیدا می‌کند و عطر فلفل بیشتر در آن می‌پیچد.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه ۱۰ مورد از فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن ترشی پیاز اشاره شد. شما از چه روش‌هایی برای خوشمزه‌تر شدن ترشی پیاز استفاده می‌کنید؟ اگر تجربه درست کردن این ترشی خوشمزه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!