روزانه بیش از ۱۱۰ هزار سفارش را به دست مشتریان میرسانیم
در ایران پتانسیلهای زیادی برای توسعه خرید آنلاین وجود دارد؛ بخش تولید قدرتمند، زیرساختهای شهری توسعهیافته، ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن هوشمند همه فرصتی برای توسعه خرید آنلاین ایجاد میکند.پنجمین قسمت برنامه «دورِ تند» با حضور آقایان رامین لایقی و پویا رستگار، مدیران عامل سوپرمارکت اسنپ برگزار شد. این برنامه به میزبانی دکتر سید جواد موسوی و در استودیو تک فانبرای وبسایت تریبون اقتصاد ضبط شده است.
مدیران اسنپ در این برنامه به بیان نظرات خود درباره صنعت خرده فروشی و فروش آنلاین پرداختند:
– در گروه اسنپ، همکاری اسنپمارکت با هایپرستار آغاز شد. در اسنپفود هم شرکتی به نام زوکت آغاز به کار کرد که بعدا به اسنپاکسپرس تغییر نام داد.
– در اسفند ۱۴۰۱ شرکتهای حوزه سوپرمارکت در اسنپ، با دو هدف ادغام مدیریتی شدند: همافزایی برای رشد سریعتر و کیفیت سرویس بالاتر
– در تابستان امسال، فقط در یک ماه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار سفارش را رد کردیم.
– بیشترین تعداد سفارش ایکامرسی را در ایران داریم. روزانه بیش از ۱۱۰ هزار سفارش را به دست مشتریان میرسانیم. دو سال پیش کمتر از روزانه ۵۰ هزار سفارش داشتیم.
– ما دو هدف اساسی داریم. در حوزه مشتریان نهایی، ارائه بیشترین تنوع قیمتی و کالایی و سرویسی و در حوزه کسب و کار بهترین شریک تجاری سوپرمارکتها، تولیدکنندگان و شرکتهای پخش و …
– یکی از چالشهای پر رنگ ما در صنعت خردهفروشی این است که فرهنگ خرید آنلاین هنوز به طور کامل ایجاد نشده است. ما داریم در عین حال برای خرید آنلاین فرهنگسازی هم میکنیم.
– تخمین ما از بازار آنلاین کالاهای تندگردش ۲.۵ تا ۳ درصد است.
– سوپرمارکت اسنپ طیف گستردهای از خدمات را شامل میشود از فروش و توزیع عمده به سوپرمارکتها تا ارسال فوری و زمانبندی شده به خریداران.
– در ایران پتانسیلهای زیادی برای توسعه خرید آنلاین وجود دارد؛ بخش تولید قدرتمند، زیرساختهای شهری توسعهیافته، ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن هوشمند همه فرصتی برای توسعه خرید آنلاین ایجاد میکند.
– ما میخواهیم کنار فروشگاههای آفلاین قرار بگیریم و با دادن سفارش باعث گسترش و کمک به رفع مشکلاتشان شویم.
– ما حدود ۳۰۰ هزار تنوع کالا در طول سال داریم. با بیش از ۱۲۰ تولید کننده و تقریبا با تمام فروشگاههای زنجیرهای کشور کار میکنیم.
– بازه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال اصلیترین خریداران ما هستند.
– برای ایجاد عادت به خرید از پلتفرم در خریدهای حضوری ۵ درصد کشبک قرار دادیم.
– بحث عمده فروشی هم در خریدهای آنلاین مغفول مانده است. اولین عمده فروشی را هم در چرخه آنلاین راهاندازی کردیم.
– اعتماد به خرید کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ مدتها طول کشید تا جا بیفتد.
– سوپرمارکتها در ایران بسیار در دسترس و نزدیکاند و این موضوع باعث شده هنوز فرهنگ خرید آنلاین به خوبی گسترش پیدا نکند.
– هزینه ارسال هم باعث شده است جا انداختن خرید آنلاین با مشکلاتی مواجه شود.
– ما پیشنهادی به کاربر نمیدهیم که بلند مدت نتوانیم آن را با همان کیفیت ارائه کنیم. مشتری دوست دارد کالا مجانی باشد و رایگان هم تحویل شود.
– ما در کنار زنجیره تأمین هستیم.
– ما بیشترین دانش انباشته در مورد FMCG آنلاین را در اختیار داریم و امسال این دانش را در اختیار کلیه تأمین کنندگانمان قرار میدهیم.
– اولویتمان فضای آنلاین است و در فکر توسعه فروشگاه آفلاین نیستیم.
– دیتای درستی برای تولیدکنندگان و تأمین کنندگان در اقصی نقاط کشور وجود ندارد و ما میتوانیم منبع غنی و پویایی از دادههای صنعت و رفتار خرید کاربران را در اختیار تامینکنندگان قرار دهیم.