تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چرا موهایم هیچ وقت رنگ نمی گیرند؟ 7 دلیل مهم و راه حل های آن سریعاً و آسان

رنگ کردن موها یک فرآیندی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند تا به زیبایی ظاهر خود کمک کنند. اما بسیاری از مردم ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که باعث می‌شود رنگ موها طولانی‌مدت در حالت ایده‌آل خود باقی نماند. یکی از دلایل ممکن برای این امر می‌تواند شامل موهای تخلخل خوب و یا دارای ترک‌ها و آسیب‌های زیاد باشد. از طرفی، استفاده از مواد شیمیایی نیز می‌تواند باعث رنگ کم‌رنگ شدن موها شود. بنابراین، برای حفظ رنگ موهای خود، باید اقداماتی انجام دهید. بهترین روش‌ها برای کمک به ماندگاری رنگ مو شامل شستشو با آب خنک، استفاده از محصولات مخصوص موهای رنگ شده، استفاده از حرارت کم برای حالت دادن به موها، محافظت از موها در برابر آفتاب و کلر است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که انتخاب اکسیدان صحیح و مداومی است که بتواند رنگ موها را به خوبی نگه دارد. این اقدامات به شما کمک خواهد کرد تا رنگ موهایتان برای مدت طولانی حفظ شود.

تک فان- احتماالا بار‌ها برایتان پیش آمده که هرچقدر تلاش کرده اید موهایتان را رنگ بزنید با در بسته مواجه شده اید، و یا حتی اگر موفق به رنگ شدن شده اید رنگ‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن محو شده اند. خب این می‌تواند نشانه این باشد که مو‌های شما آسیب دیده است و هنوز برای رنگ کردن آماده نیستند. تک فان یکسری نکات و ترفندهای طلایی برای کمک به شما برای اینکه بفهمید چرا موهایتان رنگ نمی‌گیرند و اینکه چگونه به ماندگاری رنگ آن کمک کنید، گردآوری کرده که مطمئنا به کارتان می‌آید. پس با ما همراه بمانید.

بهترین راه برای کمک به ماندگاری رنگ مو

موهای خود را یک روز در میان با آب خنک بشویید.

از محصولاتی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده فرموله شده اند.

موهای خود را بدون استفاده از ابزار حرارتی حالت دهید و خشک کنید.

برای محافظت از موهای خود در برابر نور خورشید از اسپری SPF استفاده کنید.

موهای خود را زمانی که خشک است برس بزنید تا آسیب نبیند.

چرا موهایتان رنگ نمی گیرد؟

موهای متخلخل دارید

تخلخل مو نحوه جذب و حفظ رطوبت مو را تعیین می کند. 

تخلخل مو به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود:

تخلخل کم: که در آن کوتیکول‌ها به هم نزدیک هستند.تخلخل متوسط: که در آن در هم تنیدگی کوتیکول‌ها نسبتا کمتر است.تخلخل زیاد: که در آن کوتیکول‌ها فاصله‌ی زیادی از هم دارند.

به گزارش تک فان، اگر موهایی با متخلخل متوسط یا زیاد دارید، موهای شما در حفظ رطوبت مشکل دارند که به نوبه خود باعث می شود رنگ مو سریعتر کم رنگ شود. نمی تواند رنگ را نگه دارد.

اگر موهای شما همیشه خشک است، ممکن است به دلیل متخلخل بودن آن باشد. سعی کنید روغن‌ها، کرم‌ها و درمان‌های حالت‌دهنده بیشتری را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

موهای شما آسیب دیده است

موهای شکننده، شکافته و خشک، مانند موهای سالم رنگ نمی گیرند. اگر موهای شما آسیب دیده باشد، مواد شیمیایی رنگ به شکل متفاوتی به کوتیکول های مو نفوذ می کند و ممکن است رنگ لکه دار یا محو شود.

سعی کنید قبل از رنگ کردن موهای خود، آن را آماده کنید تا مطمئن شوید که تمام تارهایش تا آنجا که امکان دارد سالم هستند! یک شب قبل از رنگ آمیزی ماسک مو بگذارید یا یک نرم کننده مناسب را به برنامه مراقبت روزانه خود اضافه کنید.

با صاف کردن یک قسمت از مو بین انگشتان خود، بررسی کنید که آیا موهای شما آنقدر آسیب دیده است که رنگ نشود. یک قطره آب به موها اضافه کنید و بشمارید، ببینید که چقدر طول می کشد تا قطره آب از بین برود. اگر موهای شما در کمتر از 10 ثانیه آب را جذب کند، باید بدانید که موهای شما قبل از رنگ کردن به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

موهای طبیعی شما خیلی تیره است

برخی از رنگ ها روی موهای قهوه ای یا مشکی نمی نشیند. پس اگر سعی می کنید موهای تیره طبیعی خود را بدون استفاده از دکلره، بلوند یا صورتی پاستلی کنید، ممکن است موفق نشوید. هرچه رنگ اولیه مو تیره تر باشد، رنگ کردن به کار بیشتری نیاز دارد.

بهتر است هنگام رنگ کردن موهای تیره از رنگ های زرد، صورتی و نارنجی دوری کنید. این رنگ ها ممکن است روی جعبه جذاب به نظر برسند، اما کاملاً در موهای شما ناپدید می شوند و یا رنگی برنجی مانند روی موهایتان به وجود می آورند.

نگته: وقتی در مورد رنگ کردن موهایتان شک دارید، کار را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید. یک آرایشگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا رنگ و تناژی را که می خواهید به دست آورید.

رنگ را به اندازه کافی باقی نگذاشتید

مواد شیمیایی موجود در رنگ باید فعال شوند تا عمل کنند. اگر موهای خود را در خانه رنگ می کنید، مطمئن شوید که دستورالعمل های محصول را به دقت دنبال می کنید. سعی کنید یک تایمر تنظیم کنید تا بتوانید به رنگ زمان کافی بدهید تا به کوتیکول موهای شما نفوذ کند اما مراقب باشید بخاطر طولانی شدن زمان، موهایتان سرخ نشود.

مثلا: برای یک رنگ دائمی، رنگ را به مدت 30 تا 35 دقیقه روی موهایتان باقی بگذارید.

برای رنگ های روشن تر اما این زمان بین 40 تا 45 دقیقه طول می کشد.

از رنگ کافی استفاده نکردید

هنگامی که موهای خود را با رنگ دائمی رنگ می کنید، باید مطمئن شوید که تک تک تارها اشباع شده اند. استفاده نکردن از رنگ کافی می تواند منجر به ایجاد رنگی پریده یا لکه دار شود. آخرین کاری که ممکن است انجام دهید این است که وقتی رنگ آنطور که می‌خواهید ظاهر نشد، دوباره کل فرآیند را طی کنید.

اگر از رنگ دائمی استفاده می کنید، سعی کنید رنگ را روی موهای خود شانه کنید یا برس بزنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که هر رشته ای پوشیده شده است.

اگر موهایتان را دکلره می‌کنید، از انتهای آن شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید و از کت‌های نازکی استفاده کنید که هر تار را کاملاً بپوشاند.

موهایتان را مکررا می شویید

چه از رنگ نیمه دائمی یا دائمی استفاده کنید، هر شستشو در حمام می تواند منجر به محو شدن رنگ مو شود. وقتی موهای خود را رنگ می کنید، در اصل کوتیکول مو یا سلول های کراتینه مو را رنگ می کنید. اگرچه رنگ‌های دائمی عمیقاً به کوتیکول نفوذ می‌کنند، اما سلول‌ها همچنان با گذشت زمان فرسوده می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ تازه شما کمرنگ شود؛ بنابراین اگر می خواهید آن رنگ تا حد ممکن ماندگاری داشته باشد، سعی کنید موهای خود را کمتر بشویید.

از اکسیدان اشتباه استفاده کرده اید

هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید، باید رنگ را با اکسیدان مناسب مخلوط کنید تا رنگ به موهای شما بچسبد. اکسیدان یک پراکسید هیدروژن است که با یک محلول شیمیایی ترکیب شده است. اساسا، این مواد شیمیایی با موهای شما واکنش نشان می دهد تا کوتیکول مو را باز کند. پس اگر از اکسیدان مناسب برای نوع و رنگ موی خود استفاده نکنید، رنگ کار نخواهد کرد.میزان اکسیدان و رنگ مو را بررسی کنید تا ببینید آیا از حجم صحیح استفاده کرده اید:

موهای نازک: اکسیدان دهنده کمتر

موهای معمولی: از مقدار توصیه شده اکسیدان روی رنگ استفاده کنید

موهای ضخیم: اکسیدان بیشتر

اکسیدان معمولاً از نظر حجم سنجیده می شود. هر چه عدد حجم بالاتر باشد، کارایی قوی تری دارد.

چگونه به ماندگاری رنگ مو کمک کنیم

هر چند وقت یکبار موهای خود را بشویید

فاصله زمانی که موهای زیبای خود را تمیز می کنید می تواند به ماندگاری رنگ شما کمک کند. شستن هر روز موهایتان می تواند رنگ و روغن طبیعی موهایتان را از بین ببرد و این به نوبه خود تمام کارهای سخت رنگ کردن را از بین می برد. با شستشوی یک روز در میان شروع کنید و سپس به تدریج شروع به فاصله زمانی بیشتری بین شستشوها کنید.

موهای خود را با آب خنک بشویید

آب داغ می تواند به اندازه استفاده از ابزارهای حرارتی برای موهای رنگ شده شما مضر باشد. هنگامی که موهای خود را با آب داغ می شویید، کوتیکول های مو باز می شوند و باعث از بین رفتن رنگ می شوند. با شستن با آب گرم و سپس شستشو با آب خنک، به تدریج راه خود را به سمت آب خنک تر آسان کنید. به زودی می توانید موهای خود را در دمای سردتر بشویید تا رنگ موهایتان را تازه نگه دارید.

به دنبال محصولاتی باشید که سولفات و الکل ندارند

شما می خواهید از محصولاتی استفاده کنید که به موهای رنگ شده شما کمک کند، نه اینکه بیشتر به آنها آسیب برساند. پس باید بدانید که شامپوهای حاوی سولفات و محصولات مبتنی بر الکل می توانند موهای شما را خشک کرده و باعث از بین رفتن رنگ شما شوند. در عوض، از محصولات طبیعی با حداقل مواد تشکیل دهنده استفاده کنید که نوع موهای شما را تغذیه می کند و رنگ جدید شما را زنده می کند. 

سرمایه گذاری روی محصولی که با نیازهای موهای رنگ شده شما مطابقت داشته باشد، در دراز مدت نتیجه موردعله قتان را به شما می دهد.

تا حد امکان از ابزارهای حرارتی کمتر استفاده کنید

ابزارهای حرارتی می توانند باعث شکنندگی، آسیب دیدگی و از بین رفتن رنگ شوند. امروزه صدها روش زیبا برای حالت دادن به موهایتان بدون گرما وجود دارد، پس چرا برای سلامت موهایتان آزمایش نمی کنید؟ فرار از گرما می تواند به ترمیم موهای شما و ماندگاری رنگ شما کمک کند.

سعی کنید موهای خود را با بافتن فرانسوی، گیره مو و دیگر ترفندها ببندید.

اگر نیاز به استفاده از ابزار گرمایشی دارید، مطمئن شوید که از محافظ حرارتی و کمترین درجه حرارت استفاده می کنید.

در صورت امکان موهای خود را با هوا خشک کنید

یک راه آسان برای کاهش استفاده از حرارت مصنوعی این است که اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. با اجازه دادن به خشک شدن موهایتان در هوای خشک شروع کنید، یا از ابزارهای حالت دهنده بدون گرما استفاده کنید که موها را در هوا خشک می‌کنند و در عین حال کمی فر می‌کنند.

اگر به سشوار نیاز دارید، از کمترین درجه حرارت استفاده کنید.

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

آیا می دانستید که موهای شما نیز مانند پوست شما می توانند در برابر نور خورشید بسوزند؟ اشعه های UVA و UVB می توانند به کوتیکول های مو آسیب برسانند و موهای شما را خشک و شکننده کنند. بنابراین، دفعه بعد که در یک روز آفتابی بیرون می‌روید، یک روسری دور سرتان بپیچید، کلاه بپوشید یا خود را با یک چتر بپوشانید. این به ماندگاری رنگ مو و حفظ سلامت موهای شما کمک می کند.

اگر می دانید که برای مدت طولانی بدون شال، کلاه یا چتر در معرض نور خورشید خواهید بود، اسپری مو و پوست سر با SPF را امتحان کنید.

هنگام شنا در استخرهای کلردار موهای خود را خشک نگه دارید

کلر یک ماده شیمیایی خشن است که می تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد و باعث آسیب بیشتر شود. موهای شما بسیار جاذب هستند و در لحظه شیرجه مواد شیمیایی را می مکند. دوری از استخرهای کلردار پس از رنگ کردن موهایتان می تواند به ماندگاری بیشتر رنگ و شاداب ماندن موهای شما کمک کند.

سعی کنید قبل از شیرجه موهای خود را با آب تمیز خیس کنید. یک اسفنج خیس شده کمتر از یک اسفنج خشک خیس می شود!

اگر در یک استخر کلردار شنا می کنید، کلاه شنا بپوشید، یا وقتی از استخر بیرون آمدید، بلافاصله آن را با آب تمیز بشویید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!