تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چگونه مشتریان بیشتری را جذب کنیم؟ راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی برای افزایش فروش • مجله تصویر زندگی

تماس سرد، به عملیات تماس گرفتن با مشتریان پتنسیل و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها به منظور ارائه محصول یا خدمات شرکت موردنظر گفته می‌شود. در این فرایند، تیم فروش شرکت با استفاده از تماس تلفنی یا ایمیل، با مشتریان جدید یا قدیمی برای جلب توجه، ارائه اطلاعات و فروش محصولات یا خدمات، ارتباط برقرار می‌کنند.

جذب مشتری بیشتر نیز می‌تواند از طریق بهبود کیفیت تماس‌های سرد، ارائه اطلاعات دقیق و مفید به مخاطبان، ایجاد ارتباط و اعتماد بیشتر با آن‌ها، ارایه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، ارتقا سطح خدمات و محصولات و استفاده از روش‌های بازاریابی مؤثر و نوآورانه به رسیدن به اهداف جذب مشتری بیشتر کمک می‌کند.

به طور کلی، توجه به نیازها و تمایلات مشتریان، حرفه‌ایترین روش‌ها برای ارتباط و تعامل با آن‌ها است که به دوطرفه بودن و ایجاد رابطه مستدام با مشتریان توجه ویژه دارند.

تماس سرد می تواند یک استراتژی بازاریابی تلفنی باشد که برای ایجاد فروش و بازگشت مشتریان از سرنخ های احتمالی استفاده می شود. در حالی که تماس سرد می تواند دشوار باشد، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید تکنیک های خود را توسعه دهید. علاوه بر این، تماس سرد می‌تواند یک استراتژی موثر در کنار سایر روش‌های بازاریابی باشد که به جذب مشتری جدید کمک می‌کند. در این محتوا، معنای تماس سرد، راهکار جذب مشتری بیشتر، جذب مشتری و فن بیان در بازاریابی تلفنی را بررسی خواهیم کرد.

تماس سرد چیست؟

در فروش، تماس سرد به روشی اشاره دارد که در آن یک فروشنده تلاش می‌کند تا از مشتریان احتمالی که قبلاً با آنها تماس تلفنی نداشته‌اند، ارتباط برقرار کند. تماس سرد به تلاش برای متقاعد کردن یک فرد یا کسب و کار برای خرید یک محصول یا دریافت خدمات اشاره دارد. به طور معمول، تماس سرد با برقراری تماس تلفنی با مشتریان احتمالی انجام می شود.

اغلب اوقات، تماس سرد می تواند سودمند باشد. اساسا، تماس سرد می تواند یک استراتژی موثر در ترکیب با استراتژی های بازاریابی اضافی باشد. تماس سرد به این شهرت دارد که یکی از کارهای سخت است، به ویژه نمایندگان جدیدتر که باید با آن دست و پنجه نرم کنند. در حالی که تماس سرد نرخ موفقیت بسیار محدودی دارد، هنوز هم می‌تواند وسیله‌ای مفید برای دستیابی به مخاطبین جدید باشد و آن را به یک روش عمومی رایج تبدیل می‌کند. تلفن هنوز یک منبع فوق العاده محبوب برای فروشندگان است. بر اساس مطالعه‌ای ۷۰ درصد از فروشندگان تلاش می‌کنند تا با خریداران ارتباط برقرار کنند و روشی که از نظر محبوبیت پس از ایمیل در رتبه دوم قرار دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان میدهد که ۴۱.۲٪ از نمایندگان می گویند که تلفن موثرترین ابزار فروش در اختیار آنها است. واضح است که چندین سازمان فروش در استفاده از مکالمات تلفنی به عنوان یک روش ارتباط فعال ارزش قائل می شوند و تماس های سرد یکی از اساسی ترین و ساده ترین مقوله های این نوع ارتباط است.

راهکار جذب مشتری بیشتر

چند تکنیک برتر جذب مشتری برای موفقیت در فروش تلفنی را در ادامه بیان شده است.

با تصمیم گیرنده صحبت کنید

برای موفقیت تکنیک های بازاریابی تلفنی و جذب مشتری، مهم است که با تصمیم گیرنده نهایی برای خرید، تماس بگیرید. این تصمیم گیرندگان هستند که این قدرت را دارند که فرآیند فروش را پیش ببرند. با این حال، رسیدن به تصمیم گیرنده همیشه آسان نیست. بدون مهارت‌های مناسب، هنگام برقراری تماس‌های مربوط به تولید سرنخ و بازاریابی تلفنی، همیشه در همان موقعیت دلهره‌آوری خواهید بود. تکنیک برتر جذب مشتری برای همه با موفقیت کار می‌کنند.

برای جلب توجه تصمیم گیرندگان پیام مناسب را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که چند ثانیه اول تماس شما موفقیت شما را تعیین می کند. تسلط بر این مهارت با گذشت زمان و تجربه همراه است، با این حال، به تسلط بر مهارت ایجاد یک پیام برنده نیز بسیار وابسته است. پیام شما باید به نقطه اصلی برسد، وقت آنها را تلف نکنید!

پایدار، اما حرفه ای باشید

در واقع، شما همیشه قرار نیست در یک تماس یکباره موفق باشید. بنابراین، با برقراری تماس های متعدد، یاد بگیرید که پایدار باشید. اما به یاد داشته باشید که این کار را حرفه ای انجام دهید. ثابت بودن راهی عالی برای افزایش شانس شما برای ارتباط نهایی با تصمیم گیرنده است. با این حال، در طول این فرآیند، اطمینان حاصل کنید که تماس های شما به مزاحمت و آزار و اذیت تبدیل نمی شود. باید سعی کنید با حداقل ۶ تماس موفق شوید. تسلیم شدن زودتر از این فرصت، فضای بیشتری را برای رقیب شما ایجاد می‌کند تا از این فرصت استفاده کند.

چند تکنیک برتر فروش تلفنی که به جذب مشتری کمک میکند

به قول هایی که برای بهبود نرخ تبدیل فروش تلفنی خود داده اید عمل کنیدسوال بپرسیدبه سرنخ ها گوش کنیدبه طور مداوم داده ها را تجزیه و تحلیل کنیدتماس ها را ضبط کنیداهداف شخصی تعیین کنیددوره هایی را برای رشد شغلی خود بگذرانید

فن بیان در بازاریابی تلفنی

برخی از کلمات بهتر و قدرتمندتر از دیگران هستند. وقتی با یک مشتری تلفنی تماس می گیرید، فقط حدود ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا توجه او را جلب کنید. آیا نمی خواهید از قوی ترین کلماتی که می توانید استفاده کنید؟

بعضی کلمات بهتر از بقیه هستند. برخی از کلمات قوی تر و خاطره انگیزتر از دیگران هستند. وقتی با مشتری در حال صحبت هستید، حدود ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری خود را جلب کنید و آن را حفظ کنید. اگر این کار را در ۱۰ ثانیه اول انجام ندهید، احتمالاً تماس شما به پایان رسیده است.

اگر ۱۰ ثانیه اول را پشت سر بگذارید، ۱۰ ثانیه دیگر برای شما به ارمغان می آورد. اگر آن ۱۰ ثانیه را پشت سر بگذارید، باز هم امکان خرید از شما وجود دارد و به همین ترتیب ۱۰ ثانیه زمان زیادی نیست. برای عبور از این افزایش های ۱۰ ثانیه ای، می خواهید از قوی ترین کلماتی که در اختیار دارید استفاده کنید.

اگر مبتدی هستید، کاملاً ممکن است، با برخی کلمات یا عبارات قدرتمند راحت نباشید. آنها ممکن است بسیار متفاوت با روش معمول صحبت کردن شما باشند. حتی اگر مدتی در فروش بوده اید، ممکن است در مسیر خود قرار گرفته باشید، به یک تحویل خاص عادت کرده باشید و تغییر آن ممکن است ناراحت کننده باشد. به خاطر داشته باشید، شما می خواهید هر بار بهترین خود باشید که می توانید باشید. که نیاز به آمادگی دارد.

اگر تازه وارد در فروش هستید و یک فروشنده حرفه ای موفق، مکالمه و سناریو تماس خود را به شما می دهد، یک کلمه را تغییر ندهید. آن سناریو معدن طلای شما خواهد بود. اگر مدتی است که در بخش فروش بوده اید و می خواهید یک اسکریپت جدید را امتحان کنید، ابتدا آن را آزمایش کنید. اسکریپت قدیمی شما خط پایه شما می شود. برای مثال، با استفاده از اسکریپت معمول خود، ۳۰ تماس بررسی کننده برقرار کنید. سپس با استفاده از اسکریپت جدید خود دقیقاً همانطور که نوشته شده است، ۳۰ تماس دیگر برقرار کنید. در پایان این ۶۰ تماس خواهید فهمید که کدام اسکریپت بهتر کار می کند. این خط پایه جدید شما می شود.

جمع بندی

با آموزش چند تکنیک کوچک اما مفید، به راحتی میتوانید در تماس‌های بازاریابی و تماس‌ سرد راهکارهای جذب مشتری را افزایش دهید و به مرور به یک فروشنده حرفه‌ای و البته موفق تبدیل شوید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!