تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شاهکارهای اتومبیل‌های کلاسیک با قیمت‌های آسمانی در حراجی‌ها به فروش رفتند

بازار خودروهای کلاسیک هیچگاه از نظر مالی کمبودی ندارد و همواره خریداران حرفه‌ای و تیزبین، با اشتیاق به دنبال افزودن گنجینه‌های لوکس جدید به مجموعه‌های خود هستند. در این مطلب به بررسی 7 خودروی گرانقیمت‌ترین خودروهایی که تاکنون در حراجی‌ها به فروش رفته‌اند می‌پردازیم.

اولین خودرو که مورد بررسی قرار گرفت، فراری 250 GT SWB بود که در اکتبر 2015 توسط H&H Classics به فروش رفت. این خودرو قبلاً متعلق به ریچارد کولتون بود و در نهایت به سازمان نجات دریایی بریتانیا RNLI اهدا شد.

در ادامه مدل‌های دیگری مانند فراری 250 LM، مرسدس بنز 540 K اسپشیال رودستر، آلفارومئو 8 C 2300 مونزا، فراری 250 تستاروسا، بوگاتی تایپ 59 اسپرت 1934 و فراری 340/375 MM Berlinetta Competizione 1953 مورد بررسی قرار گرفتند. این خودروها از سال‌های مختلف و با مشخصات متنوع تولید و به فروش رسیده‌اند و هر کدام دارای یک داستان خاص و جذاب بودند.

بازار خودرو‌های کلاسیک هرگز از نظر مالی کمبودی ندارد و خریداران حرفه‌ای و تیزبین، مشتاقانه به دنبال افزودن گنجینه‌های لوکس جدید به مجموعه‌های خود هستند.

روزیاتو نوشت، در ادامه ۷ خودرو از گرانقیمت‌ترین خودرو‌هایی که تاکنون در حراجی‌ها به فروش رفته‌اند را مرور می‌کنیم که شامل برخی خودرو‌های کلاسیک و خاطره انگیز می‌شود.

فراری ۲۵۰GT SWB

این خودروی کلاسیک خیره‌کننده در اکتبر ۲۰۱۵ توسط H&H Classics با قیمت سرسام‌آور ۱۱،۴۸۰،۲۶۶ دلار به فروش رسید. این خودرو قبلاً متعلق به ریچارد کولتون، مجموعه‌دار معروف فراری بود که وصیت کرده بود پس از مرگش، دو دستگاه از خودرو‌های لوکس او به نفع امور خیریه حراج شوند. درآمد حاصل از فروش ۲۵۰ GT SWB به سازمان نجات دریایی بریتانیا RNLI اهدا شد. گنجینه دیگر در مجموعه او، یک فراری ۲۷۵ GTB نیز زیر چکش حراجی رفت و عواید آن صرف خرید یک قایق نجات جدید شد.

 

فراری ۲۵۰ LM

این فراری ۲۵۰ LM زیبای دیگر نیز در آگوست ۲۰۱۴ توسط RM Sotheby’s با قیمت هنگفت ۱۱،۵۹۴،۲۳۱ دلار به فروش رسید. این مدل در ابتدا برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده بود، اما این نمونه به عنوان یک خودروی جاده‌ای استفاده می‌شد که آن را کمیاب‌تر می‌کرد. این خودرو در اکتبر ۱۹۶۳ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و تنها ۳۲ دستگاه از آن ساخته شده است.

 

مرسدس بنز ۵۴۰ K اسپشیال رودستر

این خودروی کلاسیک در آگوست ۲۰۱۲ توسط Gooding & Co به قیمت ۱۱،۸۱۷،۲۱۳ دلار به فروش رسید و صاحب جدیدی پیدا کرد. این خودرو تنها سه مالک قبلی داشت و همراه با سابقه و مدارک کامل ارائه شد. این مرسدس زیبا، جوایزی را از آن خود کرده بود. این خودرو بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ خودروی گرند تورینگ (خودرو‌های با بازده بالا و طراحی شده برای طی کردن مسافت‌های طولانی) شرکت آلمانی بود.

 

آلفارومئو ۸ C ۲۳۰۰ مونزا

آلفارومئو ۸ C ۲۳۰۰ مونزا در آگوست ۲۰۱۶ توسط Gooding & Co به قیمت ۱۲،۰۳۴،۰۲۳ دلار به فروش رفت و برای مجموعه‌داران جذاب بود. این خودرو از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۵۰ در مسابقات شرکت کرده بود و دارای شماره سریال یکسان بود. این مدل بخشی از خط تولید خودرو‌های جاده‌ای، مسابقه‌ای و اسپرت آلفارومئو در دهه ۱۹۳۰ بود.

 

فراری ۲۵۰ تستاروسا

این اتومبیل قرمز مسابقه‌ای در مه ۲۰۰۹ توسط RM Sotheby’s به قیمت ۱۲،۴۵۲،۹۵۹ دلار خریداری شد. در زمان حراج، این فراری گرانقیمت‌ترین خودرویی بود که تا آن زمان در یک حراجی به فروش رفته بود. تنها ۲۲ دستگاه از آن ساخته شده بود که باعث شد خریداران مشتاق با هر پیشنهاد، قیمت را بالاتر ببرند. این خودروی مسابقه‌ای از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۱ ساخته شد و در اواخر فصل مسابقات ۱۹۵۷ معرفی گردید. این امر پس از تغییر قوانینی بود که ظرفیت موتور خودرو‌های شرکت کننده در مسابقات ۲۴ ساعته لو مان و قهرمانی جهانی اتومبیلرانی را به حداکثر ۳ لیتر محدود کرده بود.

 

بوگاتی تایپ ۵۹ اسپرت ۱۹۳۴

این بوگاتی شگفت‌انگیز ۱۹۳۴ در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط Gooding & Company به قیمت ۱۲،۶۹۰،۹۵۴ دلار به فروش رفت. از جمله مالکان قبلی آن لئوپولد سوم، پادشاه بلژیک بود. این خودرو به عنوان بهترین اتومبیل جایزه بزرگ فرمول یک بوگاتی شناخته می‌شد و در فصول ۱۹۳۴-۱۹۳۵ در مسابقات شرکت کرده بود. این خودروی کلاسیک سپس به یک اتومبیل اسپرت تبدیل شد و در سال ۱۹۳۷ مسابقه داد.

 

فراری ۳۴۰/۳۷۵ ام‌ام برلینتا کامپتیزیونه ۱۹۵۳

این فراری خیره‌کننده در مه ۲۰۱۳ توسط RM Sotheby’s به قیمت ۱۲،۸۵۷،۸۲۱ دلار به فروش رسید. این تنها خودروی مسابقه‌ای کارخانه‌ای است که در قهرمانی جهانی اتومبیلرانی توسط سه قهرمان جهان رانده شده است. این سه نفر آلبرتو اسکاری، نینو فارینا و مایک هاثورن بودند. بازسازی زیبا و سابقه این خودرو، آن را به یک گزینه محبوب برای خریداران حراجی تبدیل کرد. این خودرو همچنین یکی از سه اتومبیل رقابتی اصلی کارخانه است که در مسابقه لومان ۱۹۵۳ شرکت کرده بود.

 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!