تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ورود نخستین موتورهای برقی ایرانی به بازار

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت‌های برقی است. احمد آقایی، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت، اعلام کرد که برنامه وزارت صمت برای تولید حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است. این تولیدات با همکاری بخش خصوصی و با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

آقای آقایی اعلام کرد که در سال‌های گذشته، تعداد زیادی از موتورسیکلت‌های کشور فرسوده شده‌اند و این امر نیازمند جایگزینی آن‌ها با موتورسیکلت‌های برقی است. او افزود که در سال 1402، تولید حدود 600 هزار دستگاه موتورسیکلت انجام شده و هدف بزرگ‌تر وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید یک میلیون دستگاه موتورسیکلت در سال است.

با تردد بیش از 12 میلیون موتورسیکلت در کشور، نیاز به جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت‌های برقی احساس می‌شود. این تلاش برای ارتقای حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرارو نوشت: سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: به دنبال آن هستیم که در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، مستقیم در حوزه موتورسیکلت‌های برقی ورود کنیم. 

احمد آقایی از تولید ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار وزارت صمت خبر داد.

به گزارش وزارت صمت، وی اظهار داشت: برنامه وزارت صمت تولید حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که با حمایت‌های این وزارتخانه و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت افزود: با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برنامه تولید یک میلیون دستگاه موتورسیکلت را داریم، افزود: حدود ۶۰۰ هزار موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ تولید شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند، گفت: بخشی از این موتورسیکلت‌ها فرسوده است.

آقایی بیان داشت: به دنبال آن هستیم که در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، مستقیم در حوزه موتورسیکلت‌های برقی ورود کنیم.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!