تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سرآشپزی بازی کن: ذرت تازه را به ذرت پخته تبدیل کنید!

ذرت پخته یکی از خوراکی‌های محبوب تابستانی است که با عطر و طعم دلنشین خود، خاطرات خوشایندی را برای ما رقم می‌زند. این خوراکی خوشمزه به روش‌های گوناگونی قابل پخت است، اما در اینجا روش خاص و خوشمزه تهیه ذرت پخته را شرح دادیم. برای تهیه این غذا، بلال تازه، آب جوش، نمک، کره، سماق، لیموترش، سس انار و مقداری آب لازم است. در مراحل تهیه ذرت پخته، بلال‌ها را پوست‌کنده و در آب جوش پزید. سپس آن‌ها را در تابه با کره، سس انار و لیموترش سرخ کنید. با اضافه کردن سماق و نمک، طعم دلپذیر آن‌ها را تنظیم کنید. می‌توانید ذرت پخته را به عنوان پیش‌غذا یا میان وعده مصرف کنید و حتی آن‌ها را فریز کنید تا در آینده مصرف کنید. این آموزش ساده و جذاب از مجله آشپزی تک فانمی‌تواند به علاقه‌مندان به آشپزی کمک کند.

ذرت پخته، یکی از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار تابستانی است که با عطر و طعم دلنشین خود، خاطرات خوشی را برای ما رقم می‌زند. پخت ذرت به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، اما در این مقاله از تک فانبلاگ به بررسی ۱ روش بسیار خوشمزه و متفاوت ذرت پخته می‌پردازیم.

مواد لازم جهت تهیه ذرت پخته

مواد لازم جهت تهیه ذرت پخته به شرح زیر است:

بلال تازه۴ عددآب (برای پخت ذرت در آب جوش)به مقدار کافینمکبه مقدار دلخواهکره۵۰ گرمسماقبه مقدار دلخواهلیمو ترش تازه۱-۲ عددسس انار۲-۳ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه ذرت پخته

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این ذرت ۳۰-۲۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این ذرت در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی بلال

پوست بلال‌ها را جدا کنید و موهای روی آن‌ها را با دست یا برس تمیز کنید. اگر مایلید، می‌توانید بلال‌ها را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید.

بلال‌های تازه و سالم را انتخاب کنید. بلال‌هایی که پوستشان سبز و شاداب باشد و دانه‌هایشان درشت و پر باشد، مناسب‌تر هستند.

مرحله دوم: پخت بلال

در یک قابلمه بزرگ، آب کافی بریزید و روی حرارت بالا آب را به نقطه جوش برسانید.

بلال‌ها را داخل آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا زمانی که نرم و پخته شوند.

بلال‌های پخته شده را از آب جوش خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

مرحله سوم: طعم دار کردن بلال‌ها

کره را در تابه ذوب کنید و بلال‌ها را در تابه قرار دهید. مقداری سس انار و آب لیموترش تازه را به ذرت‌ها اضافه کنید.

چند دقیقه یک بار ذرت‌ها را بچرخانید و زمان دهید تا از هر دو طرف بلال‌ها برشته و طلایی شوند.

حال با مقداری نمک و سماق چاشنی آن‌ها را مطابق ذائقتان تنظیم کنید. می‌توانید ذرت پخته شده را به همراه سس‌های مختلف مانند سس مایونز یا سس کچاپ سرو کنید.

ذرت پخته شده به عنوان پیش‌غذا، میان وعده یا در کنار غذاهای اصلی قابل سرو کردن است.

به همین راحتی و با طی کردن ۳ مرحله بسیار ساده ذرت های جذاب و خوشمزه شما آماده میل کردن هستند.

ذرت پخته شده را می‌توان به صورت فریز شده نیز نگهداری کرد. برای این کار، بلال‌های پخته شده را از ساقه جدا کنید و در کیسه‌های فریزر قرار دهید.

امیدواریم که این آموزش ساده و جذاب از مجله آشپزی تک فانمورد توجه شما علاقمندان به دنیای آشپزی قرار گرفته باشد. اگر علاقمند به چشیدن طعم‌های جدید هستید به شما توصیه می‌کنیم که از میل کردن این نوع ذرت غافل نشوید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!