تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوراکی های خوشمزه ای برای امروز بپزم؟ (لیست غذای دوشنبه 4 تیر)

امشب اگر در حال تدارک دیدن شام هستید اما با این سوالات مذکور دچار مشکل شده‌اید: “چی را درست کنم که تکراری نباشد؟”, “چی بپزم که متنوع و جذاب باشد؟”، آنگاه نیازی به نگرانی نیست! تک فانبلاگ با پیشنهادهای خوشمزه‌ای برای شما آماده شده است تا انتخاب و پخت غذا برای شام امشب، برایتان دغدغه‌ی کمتری باشد.

اکنون می‌توانید از ۵ پیشنهاد غذایی زیر برای شام‌تان امشب استفاده کنید:

۱- بادمجان پلو؛ یک غذای خوشمزه‌ی گیاهی که می‌توانید به همراه سبزیجات دیگر مورد علاقه‌تان تهیه کنید.
۲- خورش سیب و آلبالو؛ یک غذای سنتی و منحصر به فرد که به عنوان غذای تابستانی لذیذ شناخته می‌شود.
۳- دلمه پیاز؛ یک غذای اصیل و فوق‌العاده راحت که با گوشت، لپه و برنج تهیه می‌شود.
۴- ناگت مرغ پنیری؛ یک فست فود خوشمزه که می‌توانید با مرغ، پنیر پروسس و تخم مرغ برای شام تهیه کنید.
۵- سالاد طالبی و سس کنجد؛ یک سالاد متفاوت با موادی همچون طالبی، خیار، هندوانه و سس کنجد که می‌تواند تندرست و خوش طعم باشد.

اگر می‌خواهید مراحل دقیق تهیه هر یک از این غذاها را بررسی کنید، به لینک مربوطه که در هر بخش آمده، مراجعه کنید. امیدوارم این پیشنهادها برای شما مفید و خوشمزه باشد.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- بادمجان پلو

بادمجان پلو یک غذای گیاهی بسیار خوشمزه است که اصالت آن به قزوین برمی‌گردد و در آن از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود. اگر جز طرفداران طعم بادمجان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چشیدن طعم این غذا غافل نشوید.

شما در تهیه این غذا از سایر سبزیجات دلخواهتان نیز می‌توانید استفاده کنید. بهتر است برای طبخ بادمجان پلو، از بادمجان‌های کشیده و براقی که پوست صاف دارند استفاده کنید تا غذای شما طعم و ظاهر دلچسب‌تری به خود بگیرد.

مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت

مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت به شرح زیر است:

بادمجان‌ها بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت حلقه‌ حلقه برش زنید. برای گرفتن تلخی بادمجان و خوش‌طعم تر شدن آن‌ها، بادمجان‌های حلقه‌ حلقه شده را ظرف آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود.پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. بادمجان‌های حلقه‌حلقه شده را درون تابه سرخ کنید. پس از سرخ کردن آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار گذارید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید و درون همان تابه‌ای که بادمجان‌ها را سرخ کردید بریزید. کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.سیر را نیز بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن، سیر را پوره کنید. پوره سیر را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت کلیک کنید.

۲- خورش سیب و آلبالو

خورش سیب و آلبالو، از خورش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم ترش و شیرین منحصر به فرد خود، طرفداران زیادی دارد. شما نیز می‌توانید این غذای تابستانی لذیذ را با چند قلم مواد اولیه در دسترس نظیر گوشت گوسفند یا گوساله، سیب، آلبالو، پیاز، شکر و… تهیه و در وعده شام سرو کنید.

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه مناسب، روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود.سپس گوشت را به قطعات کوچک و یکسان خرد کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر و عطر و طعم آن آزاد شود. زردچوبه و محلول زعفران را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها نیز آزاد شود.حال سیب‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید. سیب‌های خرد شده را به گوشت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. کمی آب به خورش اضافه کنید تا سیب‌ها کمی بپزند. ۲۵-۳۵ دقیقه زمان دهید تا گوشت و سیب نیم پز شود.در ادامه آلبالوها را بشویید و پس از خشک شدن، هسته آن‌ها را جدا سازید. آلبالوهای بدون هسته را به خورش اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا خورش به آرامی بپزد.۲۵-۳۵ دقیقه دیگر زمان لازم است تا خورش جا بیفتد و سیب ها و آلبالوها کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که باید آلبالوها را در نیمه پخت خورش اضافه کنید تا له نشوند. 

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش سیب و آلبالو کلیک کنید.

۳- دلمه پیاز؛ غذایی اصیل برای شام

شاید تا به حال نام دلمه پیاز را نشنیده باشید یا تصور کنید که ممکن است این دلمه طعم و مزه خوبی نداشته باشد؛ اما دلمه پیاز یکی از خوشمزه‌ترین دلمه‌هایی است که می‌توانید آن را به راحتی در خانه با مواد اولیه متنوعی نظیر گوشت چرخ کرده، لپه، برنج، پیاز و… تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه دلمه پیاز

مراحل تهیه دلمه پیاز به شرح زیر است:

ابتدا برنج و لپه را تمیز کنید و بشویید. لپه‌ها و برنج شسته شده را درون ظرف مناسبی بریزید و با مقداری آب آن‌ها را بخیسانید. خیساندن حبوبات پیش از پخت غذا مقدار زیادی از نفخ آن‌ها را می‌گیرد و‌ روند پخت را سریع‌تر می‌کند. بهتر است در این بازه زمانی چند بار آب آن‌ها را عوض کنید.پیازها را بشویید و سر و ته آن‌ها را با چاقو جدا سازید. قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب درون قابلمه به نقطه جوش رسد. حال برشی از بالا (قسمت سر) تا پایین (قسمت انتهایی) پیازها زنید. برش شما باید کمی عمیق باشد تا لایه‌های زیرین پیاز نیز بریده شوند؛ اما پیاز به دو نیمه تقسیم نشود.پس از جوش آمدن آب درون قابلمه، پیازها را درون آب جوش قرار دهید. ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا پیازها در آب بجوشند و نرم شوند. پس از گذشت زمان اعلام شده آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و درون آبکش گذارید تا خنک شوند. حال به آرامی لایه‌های پیاز را از هم باز کنید و کنار گذارید.درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید. تابه را روی حرارت کم قرار دهید و منتظر بمانید تا روغن کمی گرم شود. گوشت چرخ کرده را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود.پس از تفت دادن گوشت مقداری فلفل و گرد لیمو به گوشت‌ها زنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال باید پیاز داغ را به محتوای درون تابه اضافه کنید. مواد را در حد مخلوط شدن به هم زنید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و متفاوت روی لینک طرز تهیه دلمه پیاز کلیک کنید.

۴- ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری یکی از خوشمزه‌ترین انواع فست فود است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی با مواد اولیه متنوعی نظیر گوشت مرغ، پنیر پروسس، پیاز، سیر، زعفران دم کرده، پودر سوخاری، تخم مرغ و… برای شام امشب‌تان در خانه تهیه و نوش جان کنید. 

مراحل تهیه ناگت مرغ پنیری

مراحل تهیه ناگت مرغ پنیری به شرح زیر است:

برای شروع باید استخوان‌های سینه یا ران مرغ را جدا کنید و آن را در غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و برای ۲ بار میکس کنید.در این مرحله باید پنیر پروسس را رنده کنید و به مرغ میکس شده اضافه کنید. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا کنید و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید.سپس سس قرمز تند را همراه با خردل، نمک و پاپریکا به مایه ناگت اضافه کنید و مواد را در غذاساز با هم ترکیب کنید تا بافت چسبناک و یکدستی پیدا کنند.مواد ناگت را در یک ظرف بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. در ادامه ظرف را برای حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید.در این فرصت باید پفک را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و سپس با گوشت کوب روی آن بزنید تا پفک‌ها کاملا پودر شوند. در ادامه پودر پفک را در یک کاسه بریزید.حال تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. مقداری زعفران را در یک ظرف بریزید و با آب جوش ترکیب کنید. صبر کنید تا زعفران دم بکشید و سپس آن را به تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با یک چنگال هم بزنید تا یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ناگت مرغ پنیری کلیک کنید.

۵- سالاد طالبی و سس کنجد

سالاد طالبی و سس کنجد یک نوع سالاد متفاوت و خوشمزه است که معمولا از آن به عنوان پیش غذا یا میان وعده و یا یک غذای سبک در وعده شام استفاده می‌شود. این سالاد طرز تهیه بسیار آسانی دارد و طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترسی همچون طالبی، خیار، هندوانه، کاهو، گشنیز، شکر، سرکه سفید و… آماده می‌شود.

مراحل تهیه سالاد طالبی

مراحل تهیه سالاد طالبی و سس کنجد به شرح زیر است:

برای تهیه سس کنجد باید شکر، سرکه، نمک و زنجبیل را در یک قابلمه کوچک بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا در سرکه حل شود. زمانی که شکر حل شد، حدود ۲ تا ۳ دقیقه دیگر صبر کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید و مواد را در یک کاسه بریزید.در ادامه می‌توانید روغن زیتون را اضافه کنید. مواد سس را هم بزنید. در انتها کنجد، روغن کنجد و فلفل قرمز را نیز به سس اضافه کنید و آن را کنار بگذارید تا سس کاملا خنک شود.برای تهیه سالاد باید کاهو را بشویید و به صورت نسبتا ریز خرد کنید. در ادامه طالبی و هندوانه را خرد کنید و به کاهو اضافه کنید. برای تهیه این سالاد بهتر است طالبی و هندوانه را کمی کوچک خرد کنید.حالا نوبت اضافه کردن خیار خرد شده به سالاد است. برای تهیه این سالاد می‌توانید از خیار با پوست یا بدون پوست استفاده کنید. برای این که سالاد شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، می‌توانید مواد را به صورت لایه لایه در ظرف بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و راحت روی لینک طرز تهیه سالاد طالبی و سس کنجد کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!