شاسیبلند اقتصادی داچیا، محبوبیت ساندرو استپ وی را تحدید میکند
طی دو دهه اخیر و با افزایش تب شاسیبلندها، بسیاری از خودروهای هاچبک و سدان به تدریج از تولید خارج شدند تا با کراساوورها و شاسیبلندها جایگزین شوند. اکنون این روند به صورت افراطی گسترش پیدا کرده و حتی به خودروهای اقتصادی محبوب نیز کشیده است. براساس گزارش خبرگزارهای اروپایی، ساندرو استپ وی طی سالهای آینده با یک شاسیبلند اقتصادی جایگزین خواهد شد.
به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش رسانه کار اسکوپس، شاسیبلند اقتصادی داچیا در سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهد شد. این خودرو که به عنوان جایگزین ساندرو استپ وی شناخته میشود، در جایگاهی پایینتر از داچیا داستر قرار خواهد گرفت. شاسیبلند اقتصادی داچیا با موتورهای درونسوز، هیبریدی ملایم و هیبریدی کامل عرضه خواهد شد.
خداحافظی با ساندرو استپ وی تا سه سال دیگر
ساندرو استپ وی هماکنون دوسوم کل فروش محصول ساندرو را در اختیار دارد. این خودرو یک هاچبک ارتقایافته است که ما آن را هاچبک کراس نیز مینامیم. ساندرو استپ وی هماکنون با شاسیبلندهای فوق جمعوجور (ساب کامپکت) از برندهای دیگر رقابت میکند. از این رو داچیا لازم دیده است تا ساندرو استپ وی را با یک شاسیبلند کلاس B یا فوق جمعوجور جایگزین کند.
از سوی دیگر نسل سوم داچیا داستر نیز به عنوان یک شاسیبلند کلاس B طبقهبندی میشود. با این حال رشد ابعاد این خودرو طی نسلهای مختلف، باعث شده است تا فضایی برای برادران کوچکتر آن ایجاد شود. داچیا پیش از آن یک شاسیبلند بزرگتر به نام داچیا بیگستر را نیز معرفی کرده است که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.
پیش از داچیا، محصولات دیگری از خانواده محصولات رقیب یعنی استلانتیس وارد بخش شاسیبلندهای ساب کامپکت اقتصادی شدهاند. این خودروها فیات گرند پاندا و سیتروئن C۳ جدید هستند. هر دو خودرو ترکیبی از کراساوورها و سوپرمینیها به حساب میآیند. این خودروها محبوب خریداران ماجراجو هستند و البته فرصتی برای گروه رنو است تا سهم خود را از بازار افزایش دهد.
مدل جدید داچیا احتمالا از پلتفرم CMF-B گروه رنو استفاده خواهد کرد. این پلتفرم هماکنون برای توسعه ساندرو، ساندرو استپوی، لوگان، جوگر و داستر مورد استفاده قرار گرفته است. در آینده نیز داچیا بیگستر به همراه یک کراساوور استیشن واگن و سدان فستبک براساس این پلتفرم توسعه خواهند یافت. داچیا استراتژی توسعه همزمان چند خودرو براساس این پلتفرم را «اقتصاد در مقیاس گسترده» نامیده است. این استراتژی به داچیا اجازه میدهد تا خودروهایی ارزشمند و در عین حال مقرونبهصرفه تولید کند.