در حالی که طرفداران سری Resident Evil، بازی Village را ادای احترامی آشکار به ساختار و گیمپلی اکشن Resident Evil 4 میدانستند، به نظر میرسد نسخه بعدی این مجموعه، Resident Evil Requiem، قرار است از یک بازی محبوب دیگر الهام بگیرد.

ماساتو کومازاوا (Masato Kumazawa)، تهیهکننده بازی Requiem، در مصاحبهای جدید تایید کرد که این عنوان شباهتهای زیادی به Resident Evil 2 خواهد داشت.
Requiem که اولین بازی از این سری پس از Resident Evil 3 است که در شهر راکون سیتی جریان دارد، فضایی کاملاً متفاوت از دو عنوان قبلی عرضه شده از این سری ارائه میدهد. به جای روستاها و مناطقی با محیط باز، دموها و تصاویر منتشر شده تاکنون بر محیطهای تنگ و کلاستروفوبیک، محیطهای ترسناک و سالنهای پیچ در پیچ تمرکز داشتهاند.
هنگامی که از کومازاوا در مورد شباهت DNA بازی Village با RE4 و اینکه آیا Requiem نیز چنین رابطهای با یکی از عناوین قدیمیتر دارد سوال شد، او بیدرنگ تئوری مطرح شده را تایید کرد.
من معتقدم که از این نظر، Requiem بسیار به Resident Evil 2 نزدیک است.
تهیهکننده بازی همچنین به تفاوت میان پروتاگونیست جدید، گریس اشکرافت (Grace Ashcroft)، و ایتن وینترز اشاره کرد. او توضیح داد که گریس شخصیتی آسیبپذیرتر، درونگراتر و ترسو دارد و به خشونت یا درگیری عادت ندارد. کومازاوا اظهار داشت:
وقتی به Resident Evil 7 نگاه میکنید، با اینکه ایتن شخصیت اصلی است، اما او بیشتر نمادی برای بازیکن بود. او مانند یک دوربین متحرک بود، زیرا ما میخواستیم بازیکن غرق شود، درگیر شود و بترسد. اما در مقایسه با ایتن، گریس ویژگیهای شخصیتی بسیار بیشتری دارد: او احساسات بسیار بیشتری را درگیر میکند و راحتتر میترسد.

او همچنین به قابلیت تغییر زاویه دید بین سوم شخص و اول شخص در Requiem اشاره کرد که به استودیو اجازه میدهد بهترینهای هر دو سبک را داشته باشد؛ زاویه سوم شخص برای دیدن وحشت و احساسات گریس و زاویه اول شخص مانند Resident Evil 7 و Village که برای غرق شدن کامل بازیکن در محیط استفاده میشود.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند) برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و نینتندو سوییچ ۲ منتشر خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید