چین و ژاپن، به اهویت خودروی تویوتا دست یافتند
در ماه فوریه، فروش جهانی شرکت خودروسازی تویوتا با یک کاهش ۷ درصدی روبرو شد. این افت در فروش از ترکیب تعطیلات سال نو قمری در چین و رکود اقتصادی در ژاپن ناشی شده بود. در چین، بازار خودرو که بزرگترین بازار خودرویی در جهان است، ۳۶ درصد کاهش یافت. تعطیلات یک هفتهای سال نو قمری در فوریه به این کاهش تأثیر گذاشته بود و همچنین جنگ قیمتی بیسابقه در این بازار نیز تأثیرگذار بوده است.
علیرغم کاهش در فروش در چین و ژاپن، فروش در ایالات متحده و اروپا افزایش یافته بود. بیشتر خودروهای فروخته شده در ماه فوریه از نوع هیبریدی بودند. ارقام فروش جهانی شامل همه خودروهای برند تویوتا و لکسوس بوده و تولید جهانی تویوتا نیز در این ماه با یک کاهش ۲.۶ درصدی به ۷۳۷ هزار و ۱۷۸ دستگاه رسیده است.
فروش جهانی تویوتا در ماه فوریه ۷ درصد کاهش یافت که به دلیل افت در چین و ژاپن بود.
به گزارش ایسنا، فروش جهانی تویوتا موتور در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش یافت که به دلیل افت شدید در چین به دلیل تعطیلات سال قمری و رکود در ژاپن بود.
فروش در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، ۳۶ درصد کاهش یافت. امسال تعطیلات یک هفتهای سال نو قمری در فوریه برگزار شد در حالی که سال گذشته در ژانویه بود. بازار خودروی چین نیز درگیر یک جنگ قیمتی بیسابقه است و تویوتا گفت فروش تحت تأثیر رقابت شدید قرار گرفته است.
در حالی که فروش تویوتا در ایالاتمتحده در ماه فوریه ۱۶ درصد و در اروپا ۱۴ درصد افزایش یافت، فروش ژاپن یک سوم کاهش یافت. فروش تویوتا در اندونزی و تایلند نیز با کاهش دو رقمی مواجه شد. تقریباً دو پنجم از خودروهای فروخته شده توسط بزرگترین خودروساز جهان در ماه فوریه، هیبریدی بودند.
بر اساس گزارش رویترز، ارقام فروش جهانی شامل خودروهای برند تویوتا و خودروهای فروخته شده با برند لوکس لکسوس است. تولید جهانی تویوتا در ماه فوریه با ۲.۶ درصد کاهش به ۷۳۷ هزار و ۱۷۸ دستگاه رسید.