تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سونی اعلام کرد: استودیوها باید شروط PS5 Pro Enhanced را رعایت کنند!

ویژگی‌های PS5 Pro بر اساس اطلاعاتی که تاکنون مشخص شده است، از جمله افزایش وضوح و نرخ فریم بهبود یافته، افزایش افکت‌های ری تریسینگ و استفاده از رم سریعتر و GPU بزرگ‌تر است. سونی به دنبال ارائه بازی‌هایی است که تنها برای PS5 Pro با تکنولوژی‌های اختصاصی این کنسول عرضه شود.

با انتشار هر یک از پیشرفت‌های فوق، احتمالاً بازی‌ها می‌توانند برچسب «PS5 Pro Enhanced» را دریافت کنند. این بوم‌های افزایش وضوح و نرخ فریم برای بازی‌های رزولوشن ثابت و متغیر همچنین افزایش حداکثر وضوح و نرخ فریم هدف برای بازی‌هایی که نرخ فریم ثابت دارند را شامل می‌شود.

در ضمن، Richard Leadbetter که کارشناس فناوری و بنیانگذار Digital Foundry است، توجه داشته باشید که انتظاری برای اجرای بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی PS5 Pro وجود ندارد، زیرا CPU Pro تقریباً با سیستم استاندارد یکسان است و تنها ۱۰٪ بهبود یافته است. از این رو اجرای بازی‌ها با سرعت مطلوب بر اساس CPU Pro خواهد بود.

ویجیاتو نوشت: با توجه به اینکه انتظار می‌رود PS5 Pro به زودی معرفی می‌شود و در اواخر سال میلادی جاری وارد بازار شود، Insider Gaming از الزامات پروسه ساخت که برای داشتن برچسب «PS5 Pro Enhanced» باید رعایت شود، مطلع شده است.برچسب Enhanced اولین بار پس از انتشار PlayStation 4 Pro به اکوسیستم پلی استیشن معرفی شد، به این معنی که بازی از سخت افزار بهبود یافته کنسول جدید برای ارائه نرخ فریم و وضوح بهبود یافته استفاده می‌کند.از لحاظ داخل شرکت، در حال حاضر به آن برچسب «Trinity Enhanced» گفته می‌شود. برای PS5 Pro، سونی می‌خواهد بازی‌ها حالت گرافیکی انحصاری این کنسول را ارائه دهند که ترکیبی از موارد زیر است:PSSR برای ارتقای وضوح به 4K۶۰ فریم بر ثانیه ثابتاضافه کردن یا افزایش افکت‌های ری تریسینگطبق اسناد ارسال شده به Insider Gaming، این امر به دلیل رم سریعتر (۲۸٪ سریعتر) و GPU سریعتر که ۶۷٪ بزرگ‌تر از کنسول استاندارد است (۴۵٪ سریعتر) امکان پذیر است. پلی‌استیشن می‌گوید این ترکیب‌ها دو برابر سرعت رندر کنسول استاندارد ارائه می‌دهند.پلی‌استیشن ادامه داد که در صورت ارائه هر یک از پیشرفت‌های زیر، ممکن است به بازی‌ها برچسب «PS5 Pro Enhanced» نیز داده شود:افزایش وضوح هدف برای عناوینی که رزولوشن ثابتی را روی کنسول استاندارد اجرا می‌کنندافزایش حداکثر وضوح هدف برای عناوینی که با رزولوشن متغیر در کنسول استاندارد اجرا می‌شوندافزایش نرخ فریم هدف برای عناوینی که نرخ فریم ثابتی را در کنسول استاندارد هدف قرار می‌دهندگنجاندن افکت‌های ری تریسینگ PS5 Proبرای بازی‌های محبوب مانند GTA 6، کارشناس فناوری و بنیانگذار Digital Foundry، ریچارد لدبتر، گفته که مردم نباید انتظار داشته باشند که با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی PS5 Pro اجرا شود. تجزیه و تحلیل Leadbetter در درجه اول بر اساس CPU Pro است که با سیستم استاندارد تقریبا یکسان خواهد بود و تنها ۱۰٪ در گیگاهرتز بهبود یافته است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!