تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه کیک کاپوچینو: طعمی لذت‌بخش از عصرانه بافتی ترد و نرم

کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و خوش‌طعم است که بافت نرم و تردی دارد. این کیک خوش‌عطر را به راحتی می‌توان برای عصرانه تهیه و همراه با یک فنجان چای نوش جان کرد. در ادامه با مجله اکالا همراه باشید تا طرز تهیه کیک کاپوچینو را برایتان شرح دهیم. 

مواد لازم جهت تهیه کیک کاپوچینو

مواد لازم جهت تهیه کیک کاپوچینو به شرح زیر است:

آرد ۲ پیمانهتخم مرغ۴ عدد متوسطشیر۱/۳ پیمانهروغن مایع۱ پیمانهشکر۱ پیمانهبیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوریوانیل۱ پینچپودر کاپوچینو۱/۵ بستهگردو خرد شده۱/۲ پیمانه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کیک کاپوچینو

برای تهیه کیک کاپوچینو کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آماده سازی فر

در ابتدا فر را روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم کنید تا فر گرم شود.

مرحله دوم: ترکیب مواد اولیه

تخم مرغ‌های هم دمای محیط را روی شکرها ریخته و آنها را همراه با وانیل با یکدیگر به کمک سری بالونی همزن هم بزنید تا حجیم و کشدار شود. این مرحله را باید به دقت انجام دهید چون در نهایت به پف کیک و ایجاد بافت مناسب کمک می‌کند.

مرحله سوم: اضافه کردن پودر کاپوچینو و روغن

پودر کاپوچینو را به همان صورت پودری داخل مخلوط تخم مرغ و شکر بریزید و به مدت حداقل یک دقیقه با همزن هم بزنید تا پودر کامل در مخلوط حل شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و آن را نیز به مدت ۱ دقیقه با همزن هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک شکلاتی

مرحله چهارم: افزودن شیر

بعد از ترکیب روغن با مواد، شیر هم دمای محیط را به مایه کیک اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

بعد از اضافه کردن شیر مایه کیک را باید با همزن و سرعت بالا به مدت حدود ۳ الی ۵ دقیقه هم بزنید تا کل مواد با همدیگر ترکیب شده و کمی حباب‌های هوا داخل آن‌ها ایجاد شود. این مراحل هم زدن به یکدست شدن پودر کاپوچینو داخل مایه کیک نیز کمک می‌کند.

مرحله پنجم: الک کردن مواد خشک

وقتی مواد مایع آماده شد، مواد خشک را آماده کنید. ‌برای این کار باید آرد و بیکینگ پودر را ۳ بار با یکدیگر الک کنید. در واقع باید بعد از مخلوط کردن بیکینگ پودر و آرد با یکدیگر آن را ۳ بار از الک رد کنید.

همچنین شما می‌توانید بعد از دو بار الک کردن، دفعه‌ سوم مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مایه کیک الک کنید. البته به صورت تدریجی و بعد از هر بار الک کردن به کمک لیسک و به صورت دوارنی مایه کیک را هم بزنید.

مرحله ششم: اضافه کردن مخلوط خشک به مایه کیک

حتما باید اضافه کردن مخلوط خشک به مایه کیک در ۲ یا ۳ مرحله اتفاق بیفتد تا بتوانید به راحتی آن را با لیسک هم بزنید و آرد داخل مایه کیک به صورت گلوله گلوله باقی نماند.

ترکیب فوق را با سرعت آرام و خیلی کم فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید؛ هم زدن زیاد کیک بعد از اضافه کردن آرد باعث سفت شدن مایه کیک می‌شود. پس فقط تا زمانی که یکدست شود آن را هم بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت کیک شکلاتی

مرحله هفتم: ریختن مایه کیک در قالب

بعد از یکدست شدن مایه کیک، گردوهایی را که به صورت دندان گیر خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید که برای این کار از انواع قالب‌های کاغذی کیک صبحانه یا قالب گرد و… می‌توانید استفاده کنید. فقط حتما یک سوم پایانی قالب را خالی بگذارید؛ به دلیل اینکه کیک پف می‌کند و سر ریز می‌شود.

مرحله هشتم: پخت کیک

بعد از ریختن مایه کیک داخل قالب آن را به آرامی چند بار به سطح کار بکوبید تا حباب‌های اضافی موجود در آن خارج شود.

اگر از قالب کاغذی (مقوایی) استفاده می‌کنید حتما آن را داخل یک قالب فلزی بزرگ‌تر بگذارید تا جابه‌جایی آن راحت‌تر باشد و بعد آن را برای مدت ۴۵ دقیقه داخل فری که از قبل گرم کرده‌اید قرار دهید.

بعد از اینکه کیک پخت و به دمای محیط رسید آن را از قالب جدا کنید. در صورتی که از قالب کاغذی استفاده کردید به آرامی آن را با چاقو یا قیچی برش دهید و کیک را از قالب خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پیانو ترکیه‌ای

مرحله آخر: تزیین و سرو

در نهایت بعد از اینکه کیک کاملا خنک شد می‌توانید از شکلات رنده شده و انواع میوه‌ها برای تزئین آن استفاده کنید. سپس به ارامی آن را برش بزنید و سرو کنید. با ترکیب مهارت‌های خود و خلاقیت، می‌توانید کیک کاپوچینو خود را به یک اثر هنری و لذیذ تبدیل کنید.

این کیک مانند انواع کیک‌ها با عطر و طعم فوق العاده و بافت لطیف و بی نظیر گزینه مناسبی برای سرو به عنوان کیک عصرانه یا صبحانه همراه با چای و قهوه است. نوش جان!

نکات طلایی در تهیه کیک کاپوچینو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کیک کاپوچینو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 حتما تمامی مواد شامل تخم مرغ و شیر و… باید هم دمای محیط باشند؛ این کار بر روی کیفیت و بافت نهایی کیک تاثیرگذار است. یک پینچ وانیل یعنی میزان وانیلی که بین انگشت اشاره و انگشت شصت جا می‌شود. در صورتی که طرفدار کیک‌های کم شیرین هستید می‌توانید از ۳/۴ پیمانه شکر استفاده کنید. به هیچ وجه اواسط پخت، درب فر را باز نکنید، این کار باعث خوابیدن پف کیک می‌شود.بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه می‌توانید میزان پخت را به کمک سیخ چوبی تست کنید. یک سیخ چوبی را به صورت اریب از دیواره به سمت مرکز کیک فرو کرده و خارج کنید. اگر سیخ تمیز بود یعنی کیک شما پخته است.دمای گفته شده در دستور برای فر برقی است. برای فر گازی درجه فر را حدود ۱۰ الی ۱۵ درجه بیشتر در نظر بگیرید و برای توستر ۲۰ درجه کمتر از رسپی و برای سولاردم ۱۰ _ ۱۵ درجه کمتر از رسپی.به کمک لیسک مواد را هم بزنید. هم زدن حتما باید در یک جهت باشد یعنی یا در جهت عقربه‌های ساعت یا در خلاف جهت عقربه‌های ساعت. دقت کنید که مایه کیک را زیاد هم نزنید همین که آرد کاملا به خورد مواد برود و مایه کیک یکدست شود کافی است. بعد از پخت قالب کیک را روی توری پایه دار قرار دهید تا هوا اطراف قالب جریان پیدا کند و بهتر خنک شود. قالب‌های کاغذی را می‌توانید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. این قالب‌ها یکبار مصرف بوده ولی با توجه به قیمت از نظر هزینه‌ای به صرفه هستند. داخل قالب کاغذی را می‌توانید کمی چرب کنید ولی در صورتی که از قالب‌های دیگر استفاده می‌کنید بهتر است بعد از چرب کردن آرد پاشی هم بکنید و بعد از خارج کردن آرد اضافی مایه کیک را داخل قالب بریزید. از قالب کاپ کیک و کپسول کاپ کیک هم می‌توانید برای این کیک استفاده کنید و کاپ کیک کاپوچینو درست کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانطرز تهیه کیک کاپوچینو را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این کیک خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار یک فنجان چای داغ لذت ببرید.

سلام خانوم بهار هستم.
مدرس و مربی آشپزی و شیرینی پزی و مدیر مسئول مجموعه bonbon
بعد از چندین سال سابقه ی فعالیت تو زمینه آشپزی و شیرینی پزی بدلیل پیشینه و تجربه و مهارت قبلی تو زمینه ی آموزش و تدریس ، تصمیم گرفتم کارم و به عنوان مدرس و مربی آشپزی و شیرینی پزی ادامه بدم.
و در این راستا با گذروندن دوره های مختلف و اخذ مدرک های گوناگون روز به روز به مهارتم اضافه می کنم. تا به امروز در کلاس های آموزشی حضوری و غیرحضوری افتخار آموزش به تعداد زیادی هنرجوی عزیز رو داشتم ، و برام باعث افتخاره که خیلی از عزیزان وارد دنیای کسب و کار شدند.
در حال حاضر با اپلیکیشن اختصاصی bonbon برای آموزش های غیرحضوری آشپزی و شیرینی پزی در خدمتتون هستیم و تمام تلاش این مجموعه براینست که آموزش های آشپزی و شیرینی پزی بصورت حرفه ای در اختیار شما قرار بگیرد تا شما هم بتوانید این دنیای عطر ، طعم و رنگ به خونتون ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!