تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز زنی که پشت پرده انفجار پیجر ها در لبنان بوده است

به گزارش تجارت نیوز،

وقوع انفجار‌های مرگبار در لبنان نگاه‌ها را به سمت شرکت «بی‌ای‌سی کانسالتینگ» (BAC Consulting) و مدیرعامل آن سوق داده که به عنوان عامل فروشنده وسایل ارتباطی به حزب‌الله معرفی می‌شود. این شرکت در محله‌ای آرام در پایتخت مجارستان قرار دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که اسرائیل یک شرکت ساختگی به نام B.A.C تاسیس کرده و آن را به‌عنوان یک تولیدکننده بین‌المللی پیجر مستقر در مجارستان جا زده است و حداقل دو شرکت پوششی دیگر برای پنهان کردن هویت افسران اطلاعاتی اسرائیل ایجاد کرده است.

بی‌ای‌سی کانسالتینگ در ماه مه ۲۰۲۲ به‌عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسیده و مدیر عامل آن خانم «کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو» نام دارد. او خود را در لینکدین به عنوان مشاور استراتژیک و توسعه‌دهنده کسب‌وکار با مدرک دکترا معرفی کرده است. او همچنین خود را عضو هیئت مدیره «موسسه ارث چایلد» معرفی کرده، اما این گروه کریستیانا را در فهرست اعضای هیئت مدیره خود نیاورده است.

وب‌سایت شرکت بی‌ای‌سی کانسالتینگ که از روز چهارشنبه دیگر در دسترس نیست، زمینه‌های تخصصی این شرکت را به‌عنوان «محیط زیست، توسعه و امور بین‌الملل» توصیف کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «کریستیانا آرسیدیاکونو-بارسونی» طی تماسی با یک خبرگزاری ایتالیایی هرگونه دخالت در این ماجرا را رد کرد و قبل از قطع سریع تماس گفت: «من پیجر نمی‌سازم. من فقط یک دلال هستم. فکر می‌کنم شما شخص اشتباهی را گرفته‌اید.»

سخنگوی نخست‌وزیری مجارستان نیز در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «مقامات تایید کرده‌اند که شرکت مورد نظر یک واسطه تجاری است و هیچ سایت تولیدی یا عملیاتی در مجارستان ندارد.»

دولت اسرائیل درباره این عملیات پیچیده اظهار نظری نکرده است. کابینه جنگ اسرائیل اول همین هفته گفته بود بازگشت نزدیک به ۷۰ هزار شهروند اسرائیلی به خانه و کاشانه‌یشان در شمال این کشور و در مرز با لبنان، یکی از اولویت‌های جنگ است.

منبع :

یورونیوز

به اشتراک گذاری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!