تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بودجه بازی Concord بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده است

بازی Concord در اوایل این ماه منتشر و تنها دو هفته پس از انتشار، آفلاین شد. این بازی یک یاز بزرگترین شکست‌های سونی تا به امروز بوده است. به گفته کالین موریارتی، این بازی بودجه ای در حدود ۴۰۰ میلیون دلار داشته که «بیشتر» آن توسط سونی خرج شده است.

در مقایسه با این بازی بهتر است به ثاری مثل Marvel’s Spider-Man 2 اشاره کنیم که بودجه‌ای در حدود ۳۱۵ میلیون دلار داشت و پس از آن، آثار The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار داشتند!

ظاهراً تا زمانی که Concord وارد مرحله آلفای توسعه در اوایل سال ۲۰۲۳ شود، حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای آن هزینه شده بود. با این حال، بازی در این مرحله بسیار خام بود و برای اینکه به سطح قابل قبولی برسد، سونی تصمیم گرفت ۲۰۰ میلیون دلار دیگر برای آن هزینه کند. موریارتی در ادامه ادعا می‌کند که رقم ۴۰۰ میلیون دلاری این اثر شامل هزینه‌های سونی برای خرید استودیو Firewalk نمی‌شود.

به گفته موریارتی، توسعه این بازی با مسائلی از جمله «مثبت‌گرایی کورکورانه» مواجه شد. این یعنی که بازخوردهای منفی در مورد بازی نادیده گرفته می‌شد و حتی مدیرعامل فعلی پلی‌استیشن، Hermen Hulst نیز معتقد بود که بازی دارای پتانسیل‌های بسیاری است. موفقیتی عظیم برای این شرکت، شاید حتی در سطح چیزی مانند جنگ ستارگان. ظاهراً از این بازی به عنوان «آینده پلی استیشن» یاد می شود.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، رایان الیس، کارگردان کنکورد، پس از پایان بازی، از نقش خود کناره گیری کرده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!