تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه‌حل برای شیره انگور شکرک زده‌شده: چطور می‌توانیم مشکل شیره انگور شکرک زده را حل کنیم؟

شیره انگور یکی از مفیدترین شیره‌های طبیعی است که طبع گرمی دارد. اما یکی از چالش‌هایی که ممکن است با شیره انگور وجود داشته باشد، شکرک زدن آن است. در این مقاله از مجله اکالا راهکار مقابله با شیره انگور شکرک زده و روش نگهداری صحیح آن را آموزش می‌دهیم.

چگونه شکرک شیره انگور را از بین ببریم؟

یکی از دلایل شکرک زدن شیره انگور رعایت نکردن بعضی از موارد در حین پخت آن است. دلیل دیگر هم نگهداری در محیط یا شرایط نامناسب است. در ادامه روش از بین بردن شکرک را توضیح می‌دهیم:

برای از بین بردن شکرک باید از دما و حرارت بالا استفاده کنید. برای این کار، یک ظرف را آب کنید و روی حرارت گاز قرار دهید تا به جوش برسد، سپس به روش بنماری شیره انگور را روی آن قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا دانه‌های شکرک به ذوب شوند.

بعد از اینکه شکرک کاملا از بین رفت، شیره را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انجیر و شیره

روش‌های صحیح نگهداری شیره انگور

برای جلوگیری از شکرک زدن یا خرابی شیره انگور چند راهکار وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم:

۱- دور از نور خورشید نگه دارید

شیره انگور را نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید زیرا باعث ترش شدن شیره می‌شود. همچنین ممکن است به دلیل گرمای زیاد، گاز ایجاد کند. بنابراین شیره را در محیطی دور از نور خورشید و خنک نگهداری کنید.

۲- ظرف تمیز و خشک انتخاب کنید

یکی از دلایل خراب شدن شیره انگور، نگهداری آن در ظرف مرطوب است. زیرا به مرور زمان باعث کپک زدن آن می‌شود. حتما شیره انگور را در ظرفی خشک و تمیز نگهداری کنید و فراموش نکنید که برای هر بار استفاده از قاشق تمیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: علائم خراب شدن شیره انگور

۳- شیره را خنک نگه دارید

شیره انگور را در یخچال نگهداری نکنید زیرا یخچال یکی از عوامل شکرک زدن شیره است. بهتر است شیره انگور را در یک محیط خنک به دور از نور آفتاب و گرما نگهداری کنید. اگر شیره به صورت حرفه‌ای آماده شده باشد و به اندازه کافی جوشیده باشد، به هیچ عنوان خارج از یخچال و در محیط خنک خراب نمی‌شود.

یکی از نشانه‌های بی‌کیفیت بودن شیره انگور، خراب شدن آن خارج از یخچال است. این امر نشان دهنده این است که کیفیت شیره پایین است و هنگام پخت، به غلظت مناسب نرسیده است.

۴- ظرف پلاستیکی انتخاب کنید

بهترین ظرف برای نگهداری از شیره انگور، ظروف پلاستیکی است. این ظرف‌ها معمولا مدت زمان ماندگاری شیره را به طور چشمگیری بالا می‌برند. اگر شیره انگور را از بیرون خریداری کردید، بهتر است در همان ظرف نگهداری کنید و هر دفعه به اندازه نیاز، به ظرف جدید منتقل کنید.

 

در این مقاله از مجله تک فانروش از بین بردن شکرک شیره انگور را آموزش دادیم. شیره انگور یک چاشنی محسوب می‌شود که ترکیب آن با ارده بسیار مفید است. این ترکیب را در وعده‌های مختلف می‌توانید میل کنید تا پر انرژی شوید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!