تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه پرسرعت ورود وزارت صمت به شورای عالی هواپیمایی از راه حل سرعت ترخیص قطعات هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با مثبت ارزیابی کردن اضافه شدن وزارت صمت به شورای عالی هواپیمایی، گفت: ترخیص قطعات هواپیما با همکاری گمرک در حال انجام است.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره لایحه اصلاح ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد اضافه شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به شورای عالی هواپیمایی از سوی ستاد تنظیم بازار و خود وزارت صمت بوده است.

از آنجایی که شورای عالی هواپیمایی نقش تعیین‌کننده‌ای در نرخ‌گذاری بار، مسافر، صدور مجوزها و دیگر امور مربوط به حمل‌ونقل هوایی دارد به همین دلیل حضور یک نماینده از وزارت صمت در این شورا ضروری است این در حالیکه پیش‌تر وزارت صمت در جلسات این شورا شرکت داشت، اما حق رأی نداشت.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنانش تاکید کرد ترخیص قطعات هواپیما با همکاری وزارت اقتصاد و گمرک در حال انجام است و وقفه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

شهرام دبیری، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، پیش‌تر از ارائه لایحه اصلاح ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری به مجلس خبر داده و اعلام کرده بود که این لایحه با هدف مشارکت موثر وزارت صمت در تصمیم‌گیری‌های شورای عالی هواپیمایی و کمک به نوسازی و افزایش تاب‌آوری ناوگان هوایی کشور تهیه شده است.

منبع :

تسنیم

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!