تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سرگرمی سرد و زمستانی؛ رسپی سریع و آسان برای تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه

اگر به دنبال غذایی گرم و دلچسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در فصل سرما هستید، سوپ هویج و زنجبیل را امتحان کنید. این سوپ نه تنها طعم بسیار لذیذی دارد، بلکه بسیار مقوی است. در این بخش از مجله اکالا، طرز تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه را به شما آموزش می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه

برای تهیه سوپ هویج با زنجبیل به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

هویج متوسط۵ عددزنجبیل تازه۲ قاشق غذاخوری (یا ۱ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل)پیاز متوسط۱ عددسیب زمینی۱ عددساقه کرفس۲ عددآب مرغ یا سبزیجات۲ لیوانسیر۱ حبهجعفری خرد شده۱/۲ فنجانروغن زیتون۳ قاشق غذاخوریزیره سیاهنصف قاشق چای‌خوریزردچوبهنصف قاشق چای‌خورینمک و فلفلبه مقدار لازم

مراحل تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه

برای تهیه این سوپ خوشمزه و مقوی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

برای شروع باید پیاز و سیر را پوست گرفته و به صورت ریز خرد کنید. یک قابلمه‌ مناسب انتخاب کرده و روغن زیتون را در آن گرم کنید. پیاز و سیر خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و تا زمانی که طلایی رنگ شوند، تفت دهید.

مرحله دوم: اضافه کردن سبزیجات

سیب زمینی، ساقه کرفس، هویج و زنجبیل را پوست کنده و به قطعات کوچک خرد کنید. سبزیجات خرد شده را به پیاز و سیر تفت داده شده، اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه‌جات و آب

نصف مقدار جعفری خرد شده، زیره سیاه، زردچوبه، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در ادامه باید آب مرغ یا سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ قارچ روسی

مرحله چهارم: پختن سوپ

در این مرحله باید صبر کنید تا سوپ به جوش آید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کرده و در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا سوپ به آرامی پخته شود.

نکته: برای داشتن سوپی یکدست باید پس از پخت کامل، سوپ را با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز میکس کنید. سپس مجددا سوپ را به قابلمه برگردانده و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله پنجم: سرو کردن سوپ هویج با زنجبیل تازه

پس از پخت کامل، سوپ را از روی حرارت بردارید و باقی مانده جعفری خرد شده را روی آن بپاشید. سوپ را در کاسه ریخته و گرم سرو کنید. نوش جان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه را به شما آموزش دادیم. این سوپ نه تنها طعم بی‌نظیری دارد، بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم که حتما سوپ هویج با زنجبیل تازه را تهیه کرده و در کنار عزیزان خود نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!