تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

برخورد مذاکرات جذاب اتحادیه اروپا و چین بر سر خودروهای برقی

به گزارش تجارت نیوز،

اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.

با این حال، امید هنوز از بین نرفته است، زیرا هر دو طرف متعهد شدند مذاکرات را ادامه دهند. بروکسل به خودروسازان چینی فرصت جدیدی برای تعیین حداقل قیمت محصولات خود ارائه خواهد کرد.

والدیس دومبروفسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در امور تجارت، پس از یک نشست “سازنده” با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، روز پنجشنبه گفت: هر دو طرف توافق کردند تلاش‌های خود را برای یافتن یک راه حل موثر، قابل اجرا و سازگار با سازمان تجارت جهانی برای پرونده خودروهای برقی… بدون پیش داوری در مورد تحقیقات اتحادیه اروپا و ضرب‌الاجل‌های آن، تشدید کنند.

بر اساس این گزارش، بروکسل چین را متهم کرده است که با اعطای یارانه‌های هنگفت به خودروهای برقی خود، قیمت خرده فروشی آنها را به طور مصنوعی کاهش داده و رقبای اروپایی را از بازار پر سود کنار زده است.

پس از یک تحقیق چند ماهه، کمیسیون اروپا متوجه شد که یارانه دولت چین در کل زنجیره تامین توزیع شده است و این موضوع احتمال زیان شدید صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

سپس این نهاد اجرایی پیشنهاد کرد که تعرفه‌های وارداتی اضافی به خودروهای برقی ساخته شده در چین، از جمله آنهایی که توسط شرکت‌های غربی در این کشور مونتاژ می‌شوند، اعمال شود.

تعرفه‌های پیشنهادی، بسته به برند و سطح همکاری آنها با این تحقیقات، از 7.8 درصد تا 35.3 درصد متغیر خواهد بود و به نرخ 10 درصدی موجود اضافه خواهد شد.

این افزایش برای اطمینان از رقابت منصفانه و بستن شکاف قیمتی بین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا و چین در نظر گرفته شده است.

کشورهای عضو باید تعرفه‌ها را در یک رأی‌گیری که باید قبل از ماه نوامبر انجام شود، تصویب کنند. در صورت انجام این کار، نرخ‌ها برای پنج سال ثابت خواهند شد.

منبع :

تسنیم

به اشتراک گذاری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!