تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

معادن را به راه بیانداز؛ مجوزهای ایمنی از وزارت کار بگیرید

حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فرایند مربوط به دریافت پروانه ایجاد معادن و بهره‌برداری از آنها به لحاظ ساختاری زیر نظر وزارت صمت انجام می‌شود اما مسائل مربوط به ایمنی معادن بر عهده وزارت کار است.

به گزارش تجارت نیوز،

حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره حادثه انفجار معدن در طبس گفت: فرایند مربوط به دریافت پروانه ایجاد معادن و بهره‌برداری از آنها به لحاظ ساختاری زیر نظر وزارت صمت انجام می‌شود اما مسائل مربوط به ایمنی معادن بر عهده وزارت کار است. 

او در ادامه توضیح داد: در همین زمینه وزرای صمت و کار به جلسه فردا سه‌شنبه در کمیسیون صنایع و معادن دعوت شده‌اند تا ابعاد فنی و مشکلاتی که پیش آمده است بررسی و به صحن علنی ارائه شود.

سیاست مجلس مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی در حوزه معادن است

محمدی با اشاره به وقوع حوادثی از این دست در معادن که سال‌های گذشته رخ داده است افزود: شاهد حوادثی در سنوات گذشته در معادن کشور بوده‌ایم و حالا بار دیگر چنین حادثه‌ای تکرار شده است. قطعاً با بررسی ابعاد دقیق این حادثه در کمیسیون صنایع و معادن، سیاست مجلس به عنوان یک مجموعه ناظر، مطالبه‌گری از دستگاه‌های مجری است؛ هم از دستگاه‌هایی که اجرایی هستند و برای این معادن مجوز صادر می‌کنند و هم از دستگاه‌هایی که وظیفه نظارت و رصد ایمنی را بر عهده دارند. تلاش می‌کنیم به نحوی این کار را انجام دهیم که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: از بین رفتن هر کدام از این عزیزان یک ضایعه جدی و جبران‌ناپذیر به جامعه وارد کرده است. مطمئن باشید این موضوع با دقت در کمیسیون صنایع بررسی خواهد شد و نتایج هم به اطلاع عموم خواهد رسید.

قوانین در مجلس بادقت وضع می‌شود، ممکن است در اجرا کم‌وکاستی باشد

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره قانون‌گذاری در عرصه معادن از نظر فنی و ایمنی گفت: قوانین در مجلس به‌دقت وضع می‌شود و در اجرا ممکن است کم‌وکاستی‌هایی داشته باشد که در این زمینه نظارت بر اجرا باید قوی‌تر شود؛ یعنی در بحث نظارتی مجلس باید اهمیت بیشتری قائل شویم. یک روز هم اختصاص داده شده به نقش نظارتی مجلس و این فرایند باید هر روز قوی‌ و قوی‌تر شود. 

گزارش اعضای کمیسیون صنایع که به طبس رفته‌اند فردا در کمیسیون بررسی می‌شود

محمدی در پاسخ به این سوال که از این معدن قبلاً هم در اوایل شهریورماه خبر نشت متان منتشر شده اما چرا کسی رسیدگی نکرده است توضیح داد: بلافاصله تعدادی از اعضای کمیسیون در منطقه حاضر شده‌اند برای بررسی همین مواردی که دغدغه و سوال شماست و نتیجه فردا در کمیسیون با حضور اعضا و وزرای صمت و کار بررسی می‌شود.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!