تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چهار حقیقت جالب درباره از رب گوجه‌فرنگی که باید بدانید

می‌خواهید رب گوجه فرنگی خانگی درست کنید؟ یا درباره کیفیت و اصل بودن رب گوجه فرنگی که می‌خرید تردید دارید؟ اگر پاسختان به هر یک از این سوال‌ها مثبت است، با ما همراه باشید. در این مطلب از مجله اکالا، ۴ نکته در مورد رب گوجه فرنگی که کمتر کسی می‌داند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا هم بتوانید رب گوجه‌ای با کیفیت و حرفه‌ای در خانه درست کنید و هم از اصل بودن ربی که می‌خرید اطمینان حاصل کنید.

۴ نکته در مورد رب گوجه فرنگی

در ادامه، دانستنی‌های لازم در مورد رب گوجه فرنگی را عنوان می‌کنیم.

از میان انواع گوجه فرنگی مانند گوجه فرنگی تخم مرغی، گرد و گیلاسی، رب گوجه فرنگی تهیه شده از گوجه فرنگی گرد طعم بهتری دارد.گوجه فرنگی تخم مرغی به دلیل داشتن گوشت بیشتر نسبت به گوجه فرنگی گرد و گیلاسی رب گوجه بیشتری می‌دهد. برخلاف تصور عموم، آبدار بودن گوجه فرنگی به معنای تولید رب بیشتر نیست. در واقع، گوجه‌های آبدار در حین پخت آب زیادی از دست می‌دهند و در نتیجه، مقدار رب کمتری تولید می‌شود.یکی از نشانه‌های رب نامرغوب و ناخالص، گلوله گلوله شدن آن هنگام سرخ کردن است. اگر رب به جای پخش شدن در روغن، گلوله گلوله شود، نشان می‌دهد که در تهیه آن از مواد دیگری مانند کدو و نشاسته استفاده شده است.هر ۴ کیلوگرم گوجه فرنگی گوشتی مانند گوجه تخم مرغی، تقریبا ۱ کیلوگرم رب گوجه فرنگی می‌دهد. در صورتی که هر ۵ تا ۶ کیلوگرم گوجه آبدار مثل گوجه گرد، حدود ۱ کیلوگرم رب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: علت شیرین شدن رب گوجه فرنگی خانگی + راه‌های رفع آن

در این بخش از مجله آشپزی تک فانبه معرفی نکات مهم درباره رب گوجه فرنگی پرداختیم. خب حالا شما بگویید که آیا اطلاعات جالب دیگری درباره رب گوجه فرنگی دارید؟ اگر نکته مهمی درباره این چاشنی می‌دانید و فکر می‌کنید که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند، با ما به اشتراک بگذارید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!