تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه آغوز مسما، روش تداوم انرژی با طعم مازندران

استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های زیبای شمال ایران شناخته می‌شود که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. این استان معروف به طبیعت زیبا، جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌ها و پارک‌های خلاب است. همچنین غذاهای محلی مازندران نیز جزو غذاهای معروف و خوشمزه کشور محسوب می‌شوند، مانند آغوز مسما.

آغوز مسما یکی از غذاهای سنتی معروف مازندران است که از گوشت اردک، گردو، رب انار و دانه‌های انار تهیه می‌شود. این غذا دارای مقدار زیاد پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است و در تهیه‌اش از پیاز، روغن، شکر و ادویه‌های مختلفی نیز استفاده می‌شود.

برای تهیه آغوز مسما، اردک را سرخ کرده، پیاز خرد شده را تفت داده و سپس دانه‌های خشک انار و گردو را اضافه کرده و همه را در کنار یکدیگر پخت می‌کنیم. سپس مخلوطی از نمک، زردچوبه، شکر و رب انار را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کرده و آماده سرو کردن می‌شود.

آغوز مسما یک غذای خوشمزه و سنتی است که می‌توانید در وعده‌های ناهار یا شام به عنوان یک غذای اصلی مطهر و خوشمزه میل کنید.

ایرنا نوشت: استان مازندران یکی از استان‌های بسیار جذاب شمالی است که غذاهای محلی مخصوص به خود را دارد. یکی از این غذاهای خوشمزه که طرفداران زیادی دارد آغوز مسما است.آغوز مسما از غذاهای سنتی مازندران بوده که دارای پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا به دلیل داشتن گوشت اردک و مواد معدنی و ویتامین ها به دلیل داشتن گردو و رب انار است.مواد لازم برای تهیه آغوز مسمااردک: یک عددگردو: ۲۰۰ گرمپیاز: ۷۵ گرمرب انار: ۵۰ گرمآب: ۲ لیترشکر: ۷۵ گرمروغن: ۱۰ گرمدانه‌های ساییده شده انار: ۱۰۰ گرمنمک و زردچوبه: به مقدار لازمطرز تهیه آغوز مسمابه منظور تهیه این غذا باید اردک را کاملاً درون روغن سرخ کرده و سپس پیاز را نگینی خرد کنید و داخل روغن تفت دهید، وقتی که سبک و طلایی رنگ شدند اردکی که سرخ کرده بودید را با مقداری آب به پیاز اضافه کنید و شعله را زیاد کنید که آب به جوش برسد.سپس دانه‌های انار خشک و گردو را هم به آنها اضافه کرده و شعله را کم کنید تا به تدریج اردک بپزد و جا بیفتد.حالا باید داخل یک کاسه مقداری نمک، زردچوبه، شکر و آب انار ترش بریزید و با هم مخلوط کنید و هم بزنید و به خورشت خود اضافه کنید.حدود ۳ ساعت برای پختن و جا افتادن خورشت آغوز مسما زمان احتیاج است و می‌توانید آن را به عنوان وعده غذایی اصلی در ناهار یا شام میل کنید که این مواد اولیه برای ۶ نفر مناسب است.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!