جدیدترین شگفتی در بازار؛ ایرانخودرو انصراف از عرضه خودرو محبوب!
گروه خودروسازی پژو در سال گذشته با افت تولید و عرضه محصولات خود مواجه شد که نشان از تغییر در استراتژی و اولویتهای این شرکت میدهد. این افت به نسبت سال گذشته، حدود ۲۴ درصد بوده و با توجه به این افت، گروه پژو قرار است تمرکز خود را بر روی تولید انواع محصولات با برند پژو ۲۰۷ متمرکز کند.
ایران خودرو در سال گذشته نیز با کاهش فروش محصولات پژو مواجه شد که منجر به افت نزدیک به ۸۹ هزار دستگاه در فروش این خودروها شد. این موضوع نشان دهنده این است که ایرانخودروییها به دنبال کاهش حضور برند پژو در سبد محصولات خود هستند و قصد دارند جایگزینی با سایر محصولات خود را انجام دهند.
برند پژو تاریخچهای درخشان در بازار خودرو ایران داشته و محصولاتی نظیر پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو پارس مورد توجه مشتریان بودهاند. با این حال، به نظر میرسد که این خودروساز در حال تغییر استراتژی و تمرکز خود میباشد و ممکن است تمرکز خود را بر روی تولید محصولات پژو ۲۰۷ متمرکز کند. این تغییرات میتواند واکنشهای جالبی در بازار خودرو به دنبال داشته باشد.
گروه پژو در سال گذشته با افت تولید و عرضه روبرو شد تا پیام روشنی به بازار مخابره کند.
به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ با افت حدود ۲۴ درصدی روبرو شد. ایران خودروییها در سال گذشته در مجموع تولید حول و حوش ۲۶۹ هزار دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را نهایی کردند؛ این در حالیست که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص یک سال قبلتر یعنی در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۵۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه از خودرو حاضر در سبد محصولاتی پژو را تولید کرد؛ بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید افتی بیش از ۸۴ هزار دستگاهی را در بازه زمانی یاد شده به خود دیده است.
ایران خودرو در پایان سال ۱۴۰۲ در فروش گروه پژو نیز با کاهش عرضه مواجه شد. این خودروساز در سال گذشته حدود ۲۷۵ هزار دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان خود فاکتور کرد. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۳۶۴ هزار دستگاه انواع پژو را روانه بازار خودرو کرد.
این خودروساز با افت فروش نزدیک به ۸۹ هزار دستگاهی در خانواده پژو روبرو بوده است. این کاهش عرضه از افت بیش از ۲۴ درصدی حکایت دارد.
کاهش تیراژ تولید و عرضه گروه پژو این پیام را به بازار خودرو مخابره میکند که ایرانخودرویی.ها دیگر دل از “شیر” خود کنده و قصد دارند از سهم پژو در سبد محصولاتی خود کاسته و جا را برای سایر محصولات خود باز کنند.
افت تیراژ تولید و فروش محصولات تولیدی با برند پژو در سبد محصولاتی ایران خودرو متقاضیان را حسابی سوپرایز میکند. طی حدود سه دههای که حضور محصولات تولیدی ایران خودرو با برند پژو میگذرد مشتریان به نوعی به این برند خودرویی عادت کرده و به دنبال خرید خودروها با برند پژو هستند. محصولاتی مانند پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو پارس جز برندهای محبوب بازار خودرو بوده و هستند. محصولات برند پژو جز انتخابهای اول خریداران محسوب میشوند.
البته ایران خودروییها به دنبال حذف برند پژو از سبد محصولاتی خود نیستند، اما به نظر میرسد به سمت محدود کردن برند پژو در سبد محصولاتی خود حرکت میکنند. آنطور که بررسی اطلاعات ایران خودرو نشان میدهد تمرکز در سبد محصولاتی این خودروساز روی تولید انواع پژو ۲۰۷ متمرکز خواهد بود.
باید منتظر واکنش بازار به خداحافظی با محصولات پُرطرفداری مانند پژو ۲۰۶ و پژو پارس باشیم.